Укрмова -6 клас


Укрмова - 6 клас 

Розклад уроків https://sites.google.com/view/hjprkfl/%D0%B3%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B0%D1%8F-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B0?fbclid=IwAR24A8wscr2BH3WFO4_6h0MoEYIP9pUKfLVHCIZd9ly5ULPg5NHAaKgXVns 

Платформа для онлайн-уроків  https://meet.google.com/wzd-cagx-kqt

Календарно - тематичне планування 

Українська  мова

6 клас  (НУШ)

4 години на тиждень (140 годин на рік)

Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795) Електронна версія підручника О.В.Заболотного https://pidruchnyk.com.ua/2591-ukrmova-6-klas-zabolotnyi-2023.html

 

Об'єкти і форми контролю

І семестр

ІІ семестр

Критерії оцінювання 

 

 

Фронтальні види контрольних робіт

 

 

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями мовних знань і компетентностей

4

4

-

 

 

1.Сприймає усну інформацію на слух/Аудіювання

 

1

 

1

500-600 слів(4-5 хв.)

 

 

2.Усно взаємодіє та висловдюється /Говоріння

 

 

 

 

 

діалог

1

-

7– 8 реплік

 

 

усний переказ

1

-

5-6 хвилин

 

 

усний твір

-

1

5-6 хвилин

 

 

3.Сприймає письмові тексти/Читання

 

 

 

 

 

 

 

 

читання вголос

-

1

110-180 слів за хвилину

 

 

читання мовчки

1

-

450–540 слів

 

 

4.Письмово взаємодіє та висловлюється/Письмо

 

 

 

 

 

переказ

1

1

150-200 слів

 

 

твір

-

1

1,0-1,5 сторінки

 

 

диктант

1

1

100-110 слів

 

 

 

І СЕМЕСТР

 

Дата

Зміст програмного матеріалу

 

Опис видів навчальної діяльності

Опис результатів навчання

Компетен

тності

Критерії

оцінювання

Тема №1. ВСТУП. Краса та багатство української мови (5 год)

 

1

 

Українська мова – милозвучна, мелодійна, співуча, дзвінка, барвиста. Багатство української мови

https://www.youtube.com/watch?v=gWWv1lYDtS0

Міркування та відповіді на запитання за змістом висловлень відомих людей про значення мови в житті людини й суспільства (усно).

 

Розуміє та відтворює зміст почутого повідомлення, толерантно реагує, використовуючи формули мовного етикету, етично висловлює власне ставлення до почутого.

Вільне володіння державною мовою

 

 Додаток 1

2

 

РМ. Мовлення та спілкування (поглиблення вивченого; практично): види мовленнєвої діяльності, ситуація спілкування

Аналізування ситуації спілкування, визначення її складників.

Характеризує почуте повідомлення з погляду основних правил спілкування, дотримується їх добирає стиль мовлення відповідно до мети, потреб і умов спілкування.

Загаль-нокультурна грамотність

 

 Додаток 1

3

 

РМ. Типи мовлення  

Читання, аудіювання текстів, що належать до різних типів мовлення.

 Розрізняє тексти різних стилів і типів

Вільне володіння державною мовою

 Додаток 1

4

 

РМ. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування (етикетного характеру, щодо безпеки спілкування та протистояння маніпулятивним впливам, за коміксом чи малюнком)

Сприймання під час читання авторської оцінки інформації, прямо вираженої в тексті.

Складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними мовними нормами

Вільне володіння державною мовою

 

 Додаток 3

5

 

Виконання проєкту (заздалегідь підготовлені групами виступи-презентації на тему «Українська мова – мова моєї країни» з використанням слайдів, постерів, музичного супроводу, віршів, ілюстрації тощо)

Складання висловлення за коміксом (малюнком) з урахуванням ситуації спілкування.

Дотримується норм етикету під час онлайн-спілкування взаємодіє з іншими особами у цифровому середовищі, дбаючи про безпеку

 

Вільне володіння державною мовою

Додаток 1

ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО .Синтаксис і пунктуація. Орфографія (7 год)

6

 

Словосполучення і речення. Головні і другорядні члени речення

Визначення головного і залежного слова у словосполученні, членів речення, однорідних членів речення, звертань, вставних слів (сполучень слів), простого і складного речення.  Виписування словосполучень. Добирання синонімічних словосполучень.

Вичерпно відповідає на запитання за змістом почутого повідомлення формулює тему та основну думку тексту;

складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними орфографічними, граматичними, пунктуаційними нормами;

виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (тексти, речення, словосполучення, слова);

вирізняє окремі мовні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

7

 

Однорідні члени речення, звертання, вставні слова

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

8

 

Складне речення. Пряма мова. Діалог

Визначення пунктограм, обґрунтування вживання розділових знаків, записування правильно речень із вивченими пунктограмами.

Уміння вчитися впродовж життя

Додаток 1

9

 

РМ. Стилі мовлення (повторення). Поняття про офіційно-діловий стиль; ділові папери

 Складання простих речень указаної тематики з використанням поданих словосполучень. Поширення простих речень однорідними членами.

Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами. Добирання заголовка до тексту. Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого.

 Розрізняє тексти різних стилів і типів визначає актуальність і несуперечливість тексту (наприклад, чи наведена інформація є правдивою, актуальною, не містить суперечностей) на основі власного досвіду та досвіду інших осіб; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід

Вільне володіння державною мовою

 

 

Додаток 1

10

 

РМ. Складання оголошення для розміщення на вебсайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію, поїздку до музею, відвідання театру та ін.).

Складання усного висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією (з використанням указаних синтаксичних засобів та обґрунтуванням свого вибору).

Визначає актуальність і несуперечливість тексту (наприклад, чи наведена інформація є правдивою, актуальною, не містить суперечностей) на основі власного досвіду та досвіду інших осіб;складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними орфографічними,граматичними, пунктуаційними нормами

Інформаційно-цифрова компетентність

 

Додаток 1

11

 

Основні орфограми та пунктограми (практично)

Визначення в словах орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з орфограмами. Виправлення орфографічних і пункт.помилок.

Складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними орфографічними, граматичними, пунктуаційними нормами

Вільне володіння державною мовою

Додаток 1

12

 

Контрольна робота №1 Вступ.Синтаксис і пунктуація.Орфографія  (тестові завдання)

 Обмін думками на теми, пов’язані із ціннісними орієнтирами.

 Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідн.

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

Тема №2

ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ФРАЗЕОЛОГІЯ. Групи слів за походженням та вживанням.

Написання слів іншомовного походження. Фразеологізми ( 20 год.)

13

 

Групи слів за походженням: власне українські слова та слова іншомовного походження (запозичені). Лексичні помилки .

Тлумачення лексичного значення слова.

Добирання українських відповідників до слів іншомовного походження.

Вказує на окремі     особливості, що сприяють або заважають ефективній комунікації в конкретній ситуації спілкування;наводить кілька аргументів і прикладів на підтвердження власної позиції, використовуючи типові мовленнєві конструкції, доречні цитати з тексту для увиразнення власних поглядів, ідей, переконань; читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) ;відповідно до мети читання виокремлює в тексті мікротеми; розпізнає основні виражальні засоби.

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

14

 

Букви и, і в словах іншомовного походження

Визначення в словах орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами.

Інформаційно-цифрова компетентність

 

Додаток 1

15

 

Подвоєні букви в словах іншомовного походження

 Читання вголос слів іншомовного походження (із вивченими в цьому розділі орфограмами) з дотриманням орфоепічних норм. 

Вільне володіння державною мовою

 

Додаток 3

16

 

Апостроф у словах іншомовного походження

Визначення в словах орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами.   

 

 Використовує для розв’язання завдань актуальні та достовірні текстові/медіатекстові джерела інформації; записує власні міркування або інформацію з інших джерел;створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, життєвий досвід .

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

17

 

М’який знак у словах іншомовного походження

Визначення в словах орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами.   

 

Складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними лексичними, стилістичними нормами;

добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення; знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові і мовному оформленні власних висловлень; коригує текст на основі проведеного аналізу

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

18

 

РМ. Текст, його основні ознаки, особливості будови (повторення). Складний план тексту

Порівнювання текстів щодо наявності в них слів іншомовного походження, застарілих, професійних слів, термінів, стилістично забарвлених слів, фразеологізмів.

Читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання;виокремлює в тексті мікротеми;розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них розрізняє тексти різних стилів і типів

Загальнокультурна грамотність

Додаток 1

 

 

19

 

 

Активна та пасивна лексика: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми

 

Розпізнавання в тексті чи реченні (виписування з них) власне українських слів, архаїзмів та історизмів, діалектних слів, професійних слів і термінів. Обґрунтування вживання в певних стилях застарілих і діалектних слів, стилістично забарвлених слів.

 

Наводить кілька аргументів і прикладів на підтвердження власної позиції, використовуючи типові мовленнєві конструкції, доречні цитати з тексту для увиразнення власних поглядів, ідей, переконань

 

Інформаційно-цифрова компетентність

 

 

 

Додаток 1

20

 

Загальновживані слова. Професійні слова й терміни

Розподіляння слів на лексичні групи та за орфограмами. Визначення в словах орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами.

Використовує для розв’язання завдань актуальні та достовірні текстові/медіатекстові джерела інформації

Уміння вчитися впродовж життя

 

Додаток 1

21

 

РМ. Контрольний усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму

Складання усного висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією, з використанням слів певної лексичної групи (наприклад, театральної лексики іншомовного походження).

Читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб (оглядово, вибірково тощо) відповідно до мети читання

Вільне володіння  державною мовою

 

Додаток 3

22

 

Діалектні та просторічні слова. Лексичні помилки (практично)

Добирання відповідників до діалектних слів. Укладання словника (назв старовинних речей, діалектних слів, популярних у шкільному житті неологізмів та ін.).

Переказує зміст тексту в різний спосіб відповідно до завдання записує власні міркування або інформацію з інших джерел

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

23

 

Стилістично забарвлені слова. Лексичні помилки (практично)

Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних з уживанням слів. Лінгвістичне мінідослідження (уживання слів у різних стилях, особливості діалектних слів).

Складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними лексичними, стилістичними нормами

Загальнокультурна грамотність

Додаток 1

24

 

РМ.Аудіювання тексту художнього стилю , який містить застарілі, діалектні, професійні чи стилістично забарвлені слова

Аудіювання та читання текстів різних стилів, які містять застарілі, діалектні, професійні, стилістично забарвлені слова чи фразеологізми

Аналізує зміст написаного з погляду цілісності та повноти викладу

Вільне володіння  державною мовою

 

Додаток 2

25

 

Урок культури мовлення (вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, розрізнення паронімів)

Добирання українських відповідників до слів іншомовного походження. Добирання відповідників до діалектних слів.

Творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір; урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами

Загальнокультурна грамотність

Додаток 1

26

 

Поняття про фразеологізм, його лексичне значення.

Пояснення значення фразеологізмів (прислів’їв, приказок, крилатих висловів).

Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові і мовному оформленні власних висловлень

Вільне володіння  державною мовою

Додаток 1

27

 

Фразеологіз­ми в ролі членів речення

Укладання словника фразеологізмів. Лінгвістичний експеримент (заміна фразеологізмів словами)

Добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

28

 

РМ. Написання твору-роздуму про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі з використання фразеологізмів («Який вчинок можна вважати героїчним»)

Зіставлення наведеної в тексті інформації (наприклад, риси вдачі людини) з прислів’ями та приказками. Описування ситуації, у якій може бути доречним певний крилатий вислів. Складання мінірозповіді з використанням прислів’я чи приказки.

Створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід

Вільне володіння  державною мовою

 

Додаток  5

29

 

Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів

Добирання фразеологізмів (прислів’їв, приказок) певної тематики. Добирання фразеологічних синонімів й антонімів. Зіставлення фразеологізмів з ілюстраціями.

Складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними лексичними, стилістичними нормами добирає доречні засоби мовної виразності .

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

30

 

Нетрадиційний урок (вікторина, КВК, аукціон знань, рольова гра, конференція, екскурсія.)

З’ясування походження фразеологізмів. Визначення синтаксичної ролі фразеологізмів.

Творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір

Вільне володіння  державною мовою

 

Додаток 1

31

 

Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту (розігрування підготовлених заздалегідь рекламних роликів на тему «Нові слова» або «Перлини фразеології»)

Робота зі словниками та іншими джерелами інформації. Обмін враженнями щодо здобутої в них інформації. Лінгвістичні ігри, вікторини.

Порівнює тексти щодо наявності в них певних мовних засобів (застарілих, професійних слів, фразеологізмів тощо)

Вільне володіння  державною мовою

 

Додаток 1

32

 

Контрольна робота№ 2 Групи слів за походженням та вживанням. Написання слів іншомов. походження. Фразеологізми (тести)

Лінгвістичне мінідослідження.

 

Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

Тема № 3 СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ (13 год)

33

 

Змінювання і творення слів. Похідні і непохідні слова

Розпізнавання, виписування, групування похідних і непохідних слів, форм слів, слів за способами творення, особливостями написання (разом чи з дефісом).  

Передає з використання окремих способів і засобів візуалізації враження від почутого повідомлення;

виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, форми слова,частини слова)

Інформаційно-цифрова компетентність

 

Додаток 1

34

 

Основні способи словотворення

Визначення способу творення слова. Складання словотвірних ланцюжків.  

Вказує на конструктивні думки, критично і толерантно ставлячись до різних поглядів;

вирізняє словотворчі та фонетичні явища у своєму та чужому мовленні.

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

35

 

Словотвірний розбір слова.

Словотвірний розбір слова

Доброзичливо висловлює своє ставлення до думок інших осіб, зважаючи на неповноту або суперечливість інформації.

Вільне володіння  державною мовою

Додаток 1

36

 

Зміни приголосних під час утворення прикметників та іменників за допомогою суфіксів -ськ-, -ств-

Утворення прикметників від назв населених пунктів, річок, озер за допомогою суфікса -ськ- (дрогобицький, паризький та ін.). Утворення назв галузей господарства чи ремесел за допомогою суфікса -ств- (бджільництво, садівництво та ін.). (Збаразький замок, Урицькі скелі) 

Поєднує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо) у межах одного або кількох текстів

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

37

 

Зміни приголосних під час утворення іменників за допомогою суфікса -ин- від прикметників на -ський, -цький

Утворення суфіксальним способом назв осіб за професією чи видом діяльності

Виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (слова, форми слова,частини слова); вирізняє словотворчі та фонетичні явища у своєму та чужому мовленні.

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Додаток 1

38

 

Урок культури мовлення  (виразне читання текстів, правильна вимова сполучень звуків, антисуржик тощо)

Лінгвістичне мінідослідження (особливості похідних слів, різноманітність способів словотворення,зміни приголосних )

Створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід  

Екологічна  компетентність

 

Додаток 1

39

 

Складні слова. Сполучні голосні [о], [е] в складних словах

Утворення слів вивченими способами, зокрема складних слів за допомогою сполучного голосного й без нього.

Складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними орфографічними нормами

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

40

 

Складноскорочені слова як різновид складних

 Заміна в реченнях назв (сполучень слів) абревіатурами. Визначення в словах змін приголосних.

Поєднує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо) у межах текстів.

Загальнокультурна грамотність

      

Додаток 1

41

 

Правопис складних слів разом і з дефісом

Визначення в словах орфограм, обґрунтування написання слів, записування правильно слів з вивченими орфограмами.

Співвідносить зміст сприйнятого тексту (зокрема художнього тексту, медіатексту) з історичним і культурним контекстом

Спілкування державною мовою

      

Додаток 1

42

 

Тренувальні вправи

Складання словникових диктантів для взаємоперевірки

Характеризує порушені в тексті проблеми знаходить у тексті відому і нову інформацію

Вільне володіння  державною мовою

Додаток 1

43

 

Написання слів з пів

Розгадування і складання ребусів, основою яких є малюнок – корінь слова.

Передає з використання окремих способів і засобів візуалізації враження від почутого повідомлення;

 вказує на конструктивні думки, критично і толерантно ставлячись до різних поглядів

Загальнокультурна грамотність

 

 

44

 

РМ.Усне складання мінітвору за початковим реченням «Люди різних професій не можуть обійтися одне без одного».

Утворення слів вивченими способами, зокрема складних слів за допомогою сполучного голосного й без нього

Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них регулює власні емоції під час презентації повідомлення

Вільне володіння  державною мовою

 

Додаток 3

45

 

Контрольна робота № 3

 Словотвір. Орфографія (тестові завдання)

Лінгвістичне мінідослідження

 

Урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довід. джерелами

Математична компетентність

 

Додаток 1

Тема №4

МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ. Частини мови (оглядово).

Іменник як частина мови. Рід, число, відмінки та відміни іменників ( 17 год.)

46

 

Самостійні та службові частини мови, вигук (оглядово)

Ігри зі словами (вікторини, конкурси)

Визначає основну мету почутого розпізнає основні виражальні засоби.

Спілкування державною мовою

Додаток 1

47

 

Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Лінгвістичне мінідослідження (наприклад, «Іменник означає не тільки предмет»)

Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень пояснює окремі виправлення.

Уміння вчитися впродовж життя

 

Додаток 1

48

 

РМ.Контрольний письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення

Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого

Добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення

 

Додаток 5

49

 

РМ.Аналіз контрольного переказу

Аналізування, оцінювання, інтерпретація тексту.

Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень;пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил

 

Додаток 1

50

 

Іменники конкретні й абстрактні, загальні і власні, назви істот і неістот (повторення і поглиблення). Збірні іменники.

Розпізнавання, виписування та групування іменників за певними ознаками (конкретних, абстрактних, збірних тощо).

Висловлюється у захищеному цифровому середовищі щодо проблем, пов’язаних із власним життєвим досвідом, зокрема навчанням, читацькою практикою

Математична компетентність

 

Додаток 1

51

 

Велика буква та лапки у власних назвах.

Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних з уживанням іменників.

Демонструє здатність до конструктивної взаємодії у процесі редагування; виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (словосполучення, слова, форми слів)    

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

52

 

Контрольний диктант за 1 семестр

Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних з уживанням іменників

Визначає основну мету почутого

 

Додаток 5

53

 

Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду.

Визначення роду, числа, відмінка, відміни, групи іменників.

Переказує зміст тексту в різний спосіб відповідно до завдання;

 створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними орфографічними, граматичними нормами;

 знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

54

 

Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників.

Інформаційно-цифрова компетентність

 

Додаток 1

 

55

 

 

РМ.Читання мовчки тексту з власними назвами

 

 

Читання тексту з власними назвами.

 

Уміння вчитися впродовж життя

 

 

 

Додаток 4

56

 

Число іменників (повторення). Іменники, що  мають форми тільки  однини або тільки  множини

Визначення роду, числа, відмінка, відміни, групи іменників.

Спілкування державною мовою.

Додаток 1

57

 

Відмінки іменників (повторення). Поділ іменників на відміни та групи

Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил;

 добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення

Інформаційно-цифрова компетентність

 

Додаток 1

58

 

Тренувальні вправи

Визначення в реченні синтаксичної ролі іменника.

Розбір іменника як частини мови

Творчо використовує морфологічні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

59

 

Контрольна          робота № 4 Іменник як частина мови. Рід, число, відмінки та відміни іменників(тестові завдання)

Лінгвістичне мінідослідження

 

Демонструє здатність до конструктивної взаємодії у процесі редагування.

Математична компетентність

 

Додаток 1

60

 

РМ.Складання і розігрування діалогів з незмінюваними іменниками: «Виклик таксі» (таксі, метро, ательє, траса) , «У зоопарку» (поні, какаду, гризлі ); «У магазині» (броколі, ескімо, авокадо).

Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних з уживанням іменників..

Творчо використовує морфологічні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір

Цифрова грамотність

 

Додаток 3

61

 

Урок творчості. Створення постерів, фотоколажів, малюнків, хмар слів, коміксів, відеороликів, аудіозаписів, виконання інтерактивних вправ тощо про складні випадки визначення роду іменників чи вживання великої букви у власних назвах 

Робота зі словником.  Ігри зі словами (вікторини, конкурси).

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

62

 

Повторення та узагальнення вивченого за 1 семестр

Демонструє здатність до конструктивної взаємодії у процесі редагування

 

Додаток 1

 

ІІ СЕМЕСТР

Дата

Зміст програмного матеріалу

 

Опис видів навчальної діяльності

Опис результатів навчання

Компетентності

Критерії оцін.

 

Тема № 5 Відмінювання та правопис іменників ( 16 год.)

63

 

Відмінювання іменників І відміни

Розпізнавання, виписування та групування іменників за певними ознаками.  Визначення відмінка, відміни, групи іменників.Утворення граматичних форм іменників.Складання словникових диктантів для взаємоперевірки.

Лінгвістичне мінідослідження. Створення «хмари слів» до певної групи іменників чи підтеми. Доповнення речень іменниками в правильній граматичній формі. Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних з уживанням іменників.

Робота зі словником

Поєднує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо) у межах одного або кількох текстів;

 розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них;

 висловлює власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо;

  добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення;

 визначає способи виправлення помилок у власному мовленні; вирізняє морфологічні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть;творчо використовує морфологічні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення.

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

 

64

 

Відмінювання іменників ІІ відміни

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

 

65

 

Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях родового відмінка однини іменників чоловічого  роду ІІ відміни

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

 

66

 

Відмінювання іменників ІІІ  відміни

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

 

67

 

Відмінювання іменників  ІV відміни

Уміння вчитися впродовж життя

Додаток 1

 

68

 

РМ. Контрольний усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі

Складання усного висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією (з використанням певних морфологічних засобів та обґрунтуванням свого вибору)

Складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними орфографічними, граматичними нормами

Спілкування державною мовою

 

Додаток 3

 

69

 

Кличний відмінок. Особливості написання іменників у кличному відмінку (узагальнення; практично)

Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слова, записування правильно слів з вивченими орфограмами. Добирання прикладів іменників з тією самою орфограмою. Складання словникових диктантів для взаємоперевірки.  Лінгвістичне мінідослідження.  Створення «хмари слів» до певної групи іменників чи підтеми.

Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних з уживанням іменників. Робота зі словником

 

Добирає стиль мовлення відповідно до мети, потреб і умов спілкування; виокремлює в тексті мікротеми;

 поєднує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо) у межах одного або кількох текстів;

 розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них;

 висловлює власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо; пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил;

 добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення; визначає способи виправлення помилок у власному мовленні вирізняє морфологічні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть;

 творчо використовує морфологічні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір; урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами

     

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

 

70

 

Відмінювання іменників, що  мають  форму тільки множини

Уміння вчитися впродовж життя

 

Додаток 1

 

71

 

Написання й відмінювання імен по батькові, прізвищ

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

 

72

 

Букви е, и, і  в суфіксах -ив(о), -ев(о); -ечок, -ечк-, -ичок, -ичк-;  -інн(я), -енн(я), -инн(я), -ен(я)

Математична компетентність

 

Додаток 1

 

73

 

Написання не з  іменниками

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

 

74

 

Тренувальні вправи

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

 

75

 

Правопис складних  іменників (повторення й поглиблення)

Уміння вчитися впродовж життя

 

Додаток 1

 

76

 

Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту (створення мініжурналу «Іменник»)

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

 

77

 

Нетрадиційний урок (вікторина, КВК, аукціон знань, рольова гра, конференція,екскурсія, телерепортаж тощо)

Створення «хмари слів» до певної групи іменників чи підтеми

Інноваційність

 

Додаток 1

 

78

 

Контрольна робота № 5 Відмінювання та правопис іменників( тестові завдання)

Розв’язання  ситуаційних завдань, пов’язаних з уживанням слів.

Дотримується норм у виборі мовленнєвих засобів

Уміння вчитися впродовж життя

 

Додаток 1

 

Тема № 6 Прикметник ( 24 год.)

 

79

 

Прикметник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Розпізнавання, виписування та групування прикметників за певними ознаками.  Обґрунтування належності прикметників до груп за значенням.  Визначення в реченні синтаксичної ролі прикметника. Розбір прикметників за будовою.  Визначення способу творення прикметників.  Складання словникових диктантів з правопису прикметників.  Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання, записування правильно слів з вивченими орфограмами.  Лінгвістичне мінідослідження.  Створення синонімічних рядів прикметників.  Творення прикметників різними способами, зокрема творення присвійних і складних прикметників.  Творення ступенів порівняння прикметників

  

Унаочнює та візуалізує почуте повідомлення, використовуючи різні засоби (малюнки, схеми, таблиці, комікси тощо) для відтворення змісту, структурування інформації;

аргументовано зіставляє почуте із життєвим досвідом; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них;

 розрізняє тексти різних стилів і типів проєктує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в текст;добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення;створює невеликі типові повідомлення на спеціальних (захищених) цифрових сервісах і в соціальних мережах;знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень; пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил;аналізує зміст написаного з погляду цілісності та повноти викладу;вирізняє морфологічні явища у своєму та чужому мовленні.

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

 

80

 

Групи  прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід  прикметників з однієї  групи  в іншу

Уміння вчитися впродовж життя

 

Додаток 1

 

81

 

Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

 

82

 

Урок культури мовлення (уживання ступенів порівняння якісних прикметників, плеоназм)

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

 

83

 

Повні й короткі форми прикметників

Математична компетентність

 

Додаток 1

 

84

 

Відмінювання прикметників. Прикметники  твердої  і м’якої  груп

Уміння вчитися впродовж життя

 

Додаток 1

 

85

 

Творення прикметників; перехід  прикметників в іменники (практично). Особливості творення присвійних прикметників

Уміння вчитися впродовж життя

 

Додаток 1

 

86

 

РМ.Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи

Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого

Переказує зміст тексту в різний спосіб відповідно до завдання

Інноваційність

 

Додаток 3

 

87

 

Тренувальні вправи

Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних з уживанням прикметників.  Доповнення речень прикметниками в правильній граматичній формі

Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил;

 аналізує зміст написаного з погляду цілісності та повноти викладу;вирізняє морфологічні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи вибір.

Вільне володіння державною мовою

 

Додаток 1

 

88

 

РМ. Контрольний докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи

Доповнення речень прикметниками в правильній граматичній формі  

 

Переказує зміст тексту в різний спосіб відповідно до завдання    

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 5

 

89

 

РМ.Аналіз контрольного переказу

Аналізування, інтерпретація тексту

Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень

Уміння навчатися впродовж життя

 

Додаток 1

 

90

 

Букви  е, о, и, і  в прикметникових  суфіксах  -ев- (-єв-), -ов-, -ичн-, -ічн- (-їчн-)

Складання словникових диктантів з правопису прикметників. Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання, записування правильно слів з вивченими орфограмами. Лінгвістичне мінідослідження. Створення синонімічних рядів прикметників.

Створення «хмари слівприкметників» на означення якогось іменника (пори року, куточка природи). Створення постерів, слайдів, відеороликів («Прикметникові наголоси», «н і нн у прикметниках»). Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних з уживанням прикметників. Доповнення речень прикметниками в правильній граматичній формі

Унаочнює та візуалізує почуте повідомлення, використовуючи різні засоби (малюнки, схеми, таблиці, комікси тощо) для відтворення змісту, структурування інформації; аргументовано зіставляє почуте із життєвим досвідом; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них розрізняє тексти різних стилів і типів; проєктує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в тексті; переказує зміст тексту в різний спосіб відповідно до завдання;вирізняє морфологічні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть; творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення.

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

 

91

 

Написання прикметників із  суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -зьк-, -цьк-

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

 

92

 

Написання не з  прикметниками

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

 

93

 

Тренувальні вправи

Спілкува

ння державною мовою

 

Додаток 1

 

94

 

Написання  н і нн у прикметниках

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

 

95

 

РМ. Контрольний письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів

Складання речень із прикметниками за картиною.  Редагування речень, у яких допущено граматичні та лексичні помилки (з коментуванням і без)

Створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними орфографічними, граматичними нормами; добирає доречні засоби мовної виразності.

Спілкування державною мовою

 

Додаток 4

 

96

 

РМ. Аналіз контрольного письмового твору. Редагування тексту твору

Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання, записування правильно слів з вивченими орфограмами

Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень; пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил

Уміння вчитися впродовж життя

 

Додаток 1

 

97

 

Написання складних  прикметників разом і з дефісом

Створення «хмари слівприкметників» на означення якогось іменника (пори року, куточка природи).  Створення постерів, слайдів, відеороликів Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних з уживанням прикметників.  Доповнення речень прикметниками в правильній граматичній формі.  Робота зі словником.  Ігри зі словами (вікторини, конкурси)

Добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення;створює невеликі типові повідомлення на спеціальних (захищених) цифрових сервісах і в соціальних мережах; знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень; пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил; аналізує зміст написаного з погляду цілісності та повноти викладу; вирізняє морфологічні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть;творчо використовує мовні засоби, обираючи доречні нестандартні рішення.

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

 

98

 

Тренувальні вправи

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

 

99

 

Урок творчості. Створення постерів, фотоколажів, малюнків, хмар слів, коміксів, відеороликів, аудіозаписів, виконання інтерактивних вправ тощо про складні випадки написання прикметників

Інноваційність

 

Додаток 1

 

100

 

Написання прізвищ  прикметникової  форми

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

 

101

 

Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту

Інноваційність

 

Додаток 1

 

102

 

Контрольна робота № 6 Прикметник(тестові завдання)

Редагування речень, у яких допущено граматичні та лексичні помилки

 Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил

  

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

 

Тема № 7  Числівник (17 год.)

103

 

Числівник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Розпізнавання, виписування та групування числівників за певними ознаками.  Обґрунтування належності числівників до груп за значенням та будовою.  Визначення в реченні синтаксичної ролі числівника.  Розбір числівника як частини мови.  Відмінювання числівників (утворення відмінкових форм).  Записування цифр у реченнях і текстах словами (числівниками).  Вибір відмінкової форми числівника в реченні. Вибір форми іменника у сполученні із числівником.  Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слова, записування правильно слів з вивченими орфограмами. Виправлення помилок у написанні числівників (з коментуванням).  Доповнення речень числівниками та іменниками в правильній граматичній формі. 

Розпізнає наявні в почутому повідомленні факти й судження; формулює тему та основну думку тексту; створює текст за визначеними характеристиками на основі певної графічної інформації (діаграми, графіка тощо);

 створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід;складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними орфографічними, граматичними нормами;   створює невеликі типові повідомлення на спеціальних (захищених) цифрових сервісах і в соціальних мережах; знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень;толерантно обстоює власну позицію.

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

 

104

 

Числівники кількісні і порядкові. Числівники прості, складні та складені.

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

 

105

 

Розряди кількісних числівників: на означення цілих чисел, дробові, збірні. Неозначені числівники.

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

 

106

 

Відмінювання числівників на означення цілих чисел.

Уміння вчитися впродовж життя

 

Додаток 1

 

107

 

Відмінювання дробових числівників.

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

 

108

 

Відмінювання збірних числівників.

Спілкування державною мовою

 

Додаток 3

 

109

 

Відмінювання порядкових числівників

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 5

 

110

 

РМ.Аудіювання медіаційного повідомлення, яке містить багато числівників, у тому числі розпізнавання в ньому фактів і суджень

Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого

Розпізнає наявні в почутому повідомленні факти й судження

Спілкування державною мовою

Додаток 2

 

111

 

Написання разом порядкових числівників із - сотий, -тисячний, - мільйонний, -мільярдний.

Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слова, записування правильно слів з вивченими орфограмами. Виправлення помилок у написанні числівників (з коментуванням).  Доповнення речень числівниками та іменниками в правильній граматичній формі

Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил; вирізняє морфологічні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть.

 

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

 

112

 

М’який знак на кінці числівників і перед закінченням у непр. відмінках.

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

 

113

 

РМ. Усна розповідь «Мій родовід» із використанням дат народження членів родини

Пошук інформації та підготовка повідомлення щодо історії числівників

Складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними орфографічними, граматичними нормами

Уміння

вчитися впродовж життя

 

Додаток 1

 

114

 

Узгодження кількісних числівників з іменниками.

Доповнення речень числівниками та іменниками в правильній граматичній формі

Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

 

115

 

Урок культури мовлення  (правильне вживання числівників на позначення дат і часу, антисуржик тощо)

Створення постерів, слайдів, відеороликів («Відмінювання числівників», «Позначення часу», «Числівник + іменник»

Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил

Математична компетентність

 

Додаток 1

 

116

 

РМ.Створення інформаційного допису типу оголошення про певну подію з використанням числівників на позначення дат і часу для розміщення в соцмережі

Проведення в онлайн-  середовищі дискусії про фінансові заощадження з дотриманням засад академічної доброчесності

Створює невеликі типові повідомлення на спеціальних (захищених) цифрових сервісах і в соціальних мережах;

дискутує в онлайн-середовищі на знайомі теми;порівнює позиції учасників дискусії; толерантно обстоює власну позицію, звертає увагу на спільні й різні думки учасників дискусії; дотримується засад академічної доброчесності під час онлайн-взаємодії

Математична компетентність

 

Додаток 1

 

117

 

РМ. Читання вголос науково-популярного тексту та розкладу дзвінків (руху транспорту), у яких вжито числівники

Виразне читання вголос науково-популярного тексту та розкладу дзвінків (руху транспорту), у яких вжито числівники; обґрунтування ролі числівників у цих текстах.  Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого.

Розпізнає наявні в почутому повідомленні факти й судження;

 формулює тему та основну думку тексту

Вільне володіння державною мовою

 

Додаток 4

 

118

 

Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту (мультимедійна презентація «Школа майбутнього»)

Виконання проєкту

Порівнює позиції учасників дискусії; толерантно обстоює власну позицію, звертає увагу на різні думки .

Спілкування іноземними мовами

 

Додаток 1

 

119

 

Контрольна робота № 7 Числівник(тестові завдання)

 Лінгвістичне мінідослідження.   

 

Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил

Спілкування державною мовою

Додаток 1

 

Тема № 8 Займенник( 21 год.)

120

 

 Займенник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Розпізнавання, виписування та групування займенників за певними ознаками.  Визначення в реченні синтаксичної ролі займенника. Розбір займенника як частини мови.  Відмінювання займенників. Вибір форми займенника в реченні.  Лінгвістичне мінідослідження (наприклад, «Чому Я – займенник?»). Перебудова речень (заміна питальних займенників відносними)

Вичерпно відповідає на запитання за змістом почутого повідомлення; формулює запитання, щоб уточнити розуміння почутого повідомлення; знаходить у тексті відому і нову інформацію; висловлює власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо; представляє текстову інформацію, використовуючи різні способи і засоби візуалізації змісту; знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

 

121

 

Розряди займенників за значенням

Математична компетентність

 

Додаток 1

 

122

 

Особливості визначення розряду займенників його, її, їх (практично)

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

 

123

 

Відмінювання займенників усіх розрядів

Підприємливість

 

Додаток 1

 

124

 

Приставний н у формах особових і вказівних займенників. Типові помилки у вживанні займенників

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

 

125

 

Уживання займенника ви у ввічливому значенні для звертання до однієї особи

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

 

 

126

 

 

РМ. Складання діалогів-розпитувань у сімейному колі на побутові теми з використанням питальних і відносних займенників (наприклад: «Як минув день», «Як провести вихідний»)

 

Складання запитань та відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого

 

Складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними орфографічними, граматичними нормами;

 знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень

 

 

Математична компетентність

 

 

Додаток 3

 

127

 

РМ. Есе світоглядного змісту (теми: «Право на повагу до гідності», «У чому полягає гідність людини», «Чому не можна принижувати людську гідність»)

Складання письмових мінівисловлень (реплік), які містять відмову від пропозиції, що загрожує життю або здоров’ю людини, з використанням заперечних займенників  

Спілкування іноземними мовами

 

Додаток 4

 

128

 

Написання разом і з дефісом неозначених займенників.

Утворення заперечних і неозначених займенників.  Добирання фразеологізмів (прислів’їв, приказок) із займенниками.  Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слова, записування правильно слів з вивченими орфограмами

Пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил;

 добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення; виокремлює та розрізняє мовні одиниці різних рівнів (речення, слово, форми слова);вирізняє морфологічні явища у мовленні

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

 

129

 

Тренувальні вправи

Вільне володіння державною мовою

 

Додаток 1

 

130

 

Правопис заперечних займенників.

Загальнокультурна грамотність

Додаток 1

 

131

 

Контрольний текстовий диктант за II семестр

Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слова.

Знаходить у тексті відому і нову інформацію; пояснює виправлення.

Спілкування державною мовою

 

Додаток 4

 

132

 

Наголошування займенників мій, твій, свій, той, цей, весь у непрямих відмінках (практично).

Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слова, записування правильно слів з вивченими орфограмами.  Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних із неправильним уживанням займенників

Вичерпно відповідає на запитання за змістом почутого повідомлення; формулює запитання, щоб уточнити розуміння почутого повідомлення; знаходить у тексті відому і нову інформацію;висловлює власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображеного в тексті.

Математична компетентність

 

Додаток 1

 

133

 

Тренувальні вправи

Вільне володіння державною мовою

 

Додаток 1

 

134

 

Використання займенників для зв’язку речень у тексті (практично)

Спілкування державною мовою

 

Додаток 1

 

135

 

Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту (укладання словничка фразеологізмів, прислів’їв, приказок із займенниками)

Ігри зі словами, вікторини, конкурси

Представляє текстову інформацію, використовуючи різні способи і засоби візуалізації змісту

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

 

136

 

Контрольна робота №8 Займенник(тестові завдання)

Визначення в слові орфограм, обґрунтування написання слова, записування правильно слів з вивченими орфограмами. Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних із неправильним уживанням займенників

Знаходить і виправляє недоліки та помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень;

 пояснює окремі виправлення з урахуванням вивчених правил

Математична компетентність

 

Додаток 1

 

ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО В 6 КЛАСІ

137

 

Лексикологія. Фразеологія

Розпізнавання, виписування слів указаної лексичної групи, частини мови, граматичної форми, утворених певним способом тощо.  Тлумачення лексичного значення вжитих у реченнях (текстах) слів і фразеологізмів.  Пояснення значення фразеологізмів (прислів’їв, приказок, крилатих висловів).  Виділення у слові значущих частин.  Визначення способу творення слова.  Утворення слів вивченими способами.  Визначення в словах змін приголосних.  Відмінювання слів вивчених частин мови. Утворення граматичних форм слів вивчених частин мови.  Доповнення речень словами в правильній граматичній формі.  Визначення в реченні синтаксичної ролі слів певної частини мови.  Визначення орфограм.

Формулює запитання, щоб уточнити розуміння почутого повідомлення; обґрунтовує достовірність, повноту інформації, у разі потреби звертаючись до відповідних джерел, доречно цитуючи окремі фрагменти почутого повідомлення; використовує потрібні вербальні та невербальні засоби для збагачення міжособистісної комунікації позитивними емоціями, створення комфортної атмосфери спілкування, спонукання співрозмовників до певних дій;

 знаходить у тексті відому і нову інформацію; піддає сумніву інформацію з тексту на підставі розрізнення фактів і суджень про факти;формулює тему та основну думку тексту; записує власні міркування.

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

 

138

 

Словотвір та орфографія

Математична компетентність

 

Додаток 1

 

139

 

Морфологія та орфографія

Загальнокультурна грамотність

 

Додаток 1

 

140

 

Повторення та узагальнення вивченого за рік

Математична компетентність

 

Додаток 1

 

Критерії  оцінювання https://osvita.ua/doc/files/news/861/86195/OCINYuVANNYa_OST818.pdf

 

Немає коментарів:

Дописати коментар