Укрліт - 5 клас.


Українська  література

5 клас 

Підручник  5_ukrlit_arhupova_2022.pdf

Розклад уроків https://sites.google.com/view/hjprkfl/%D0%B3%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B0%D1%8F-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B0?fbclid=IwAR24A8wscr2BH3WFO4_6h0MoEYIP9pUKfLVHCIZd9ly5ULPg5NHAaKgXVns 

Платформа для уроків онлайн https://meet.google.com/wzd-cagx-kqt

Виконані завдання надсилати на адресу budulatijludmila@gmail.com або  у вайбер


Зміст програмного матеріалу

Дата

К-ть

год

Види діяльності

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Міжпредметні  зв’язки

Домашнє   завдання                                                   

                                                                                                                               І СЕМЕСТР

                                                                                          РОЗДІЛ 1. МИСТЕЦЬКИЙ СПАДОК НАЩАДКАМ

                                                                                  ТЕМА 1.  НЕВИЧЕРПНІ ДЖЕРЕЛА МУДРОСТІ       (  16 год  )

1

Види мистецтва. Художня література як мистецтво слова. Образне слово – першоелемент літератури.

ТЛ: образне слово

 04.09

1

Рольова гра «Мандрівка Слова»

«Асоціативний ряд»

«Коло ідей»

«Оживи світлину»

Художня література як мистецтво слова. Образне слово  https://www.youtube.com/watch?v=_dSeaPpRTa4

Розуміє значення і роль художнього слова в житті людини, називає види мистецтва, відрізняє художню творчість від інших видів діяльності людини; визначає основну і другорядну інформацію, важливі деталі в тексті; формулює висновки

Малі жанри фольклору в творах зарубіжної літератури


2

Початок словесного мистецтва. Міфи та легенди. Первісні уявлення людини про світ, добро і зло та їхня роль у житті людини

ТЛ: міф, легенда

 07.09

1

«Знайди спільне» «Запитання до тексту»

https://www.youtube.com/watch?v=HDWo6psY22Q

Читає міфи та легенди у різний спосіб відповідно до мети читання; розрізняє міфи та легенди за тематичним спрямуванням та жанровими особливостями

 

 

3

Чарівні істоти українського міфу .Міфи: „Бере­гиня", “Про зоряний Віз”. Легенда «Чому пес живе коло людини?»

 

11.09 

1

 Гра «Літературне лото»

 Гра «Так – Ні»

 

Переказує зміст міфів та легенд, визначаючи тему; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів

Міфи та легенди інших народів світу

 

4

Легенди міфологічні, біблійні, героїчні. Герої легенд. Легенди : “Неопалима купина”, “Як виникли Карпати”,” Сила рідної землі”.

 12.09

1

Гра «Упізнай героя»

Характеризує персонажів, ураховуючи їх емоційний стан, поведінку та вчинки, виявляючи толерантність

 

 

5

 Урок літератури рідного краю № 1.

Перекази та легенди нашого краю

 15.09

1

 

 

 

 

ЛРК №1

6

 Народні перекази про звичаї та традиції запорозьких козаків, про лицарство та відвагу захисників рідного краю «Прийом у запорожців», «Про запорожців»

ТЛ: переказ

 19.09

1

Випереджувальні завдання

Робота в групах «Запорозькі козаки»

Читає народні перекази у різний спосіб відповідно до мети читання; співвідносить зміст переказу з історичним і культурним контекстом

Історія України – доба козацтва

 

7

Урок виразного читання №1

Виразне читання народних переказів

«Як Сірко переміг татар»

Зміст та жанрові особливості народних переказів.

 

 22.09

1

«Оживи світлину» Ґронування «Образ героя»

«Картинна галерея»

Переказує зміст твору відповідно до завдання, визначає тему переказу; поєднує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо) у межах одного або кількох текстів

 

 

УВЧ №1

8

Фольклор як усний різновид словесного мистецтва. Малі та великі форми. Загадки. Тематичні групи загадок (загадки про людей, проприроду, про рослини, про тварин).

ТЛ: фольклор, загадка

 26.09

1

Карта розуму «Фольклорні форми» «Кубування» Літературне лото Синквейн «Загадка»

Знає види загадок, уміє тлумачити їхній зміст, пояснює особливості будови та роль метафори в загадках

 

 

9

Зміст і форма загадок. Віршовані загадки.

Віршовані загадки Л.Глібова

 29.09

1

Гра «Відгадай загадку» «Діаграма Венна» Магнітний (мальований) скрайбінг Гра «Пантоміма» Вивчення напам’ять

Виявляє і відтворює прихований зміст загадок, розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу),

визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками загадок; фіксує потрібні елементи тексту за допомогою окремих графічних позначок

 

 

10

Прислів’я та приказки. Тематичні групи прислів’їв та приказок (про стосунки людей, про природу, про рідний край, вірування, господарську діяльність людей).

ТЛ: прислів’я та приказки

 03.10

1

Гра «Темна конячка» «Літературознавча експертиза» Дослідженняпорівняння явищ «Прислів’я чи приказка?»

Виявляє і відтворює прихований зміст прислів’їв та приказок, розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу, логічні наголоси, темп, паузи, міміку, жести, пози), використані для передачі прихованого змісту

 

 

11

Точність, дотепність та повчальний характер прислів’їв та приказок. Жанрові особливості.

Засоби художньої виразності в загадках, прислів’ях, приказках.

ТЛ: метафора

 06.10

1

«Знайди спільне» Гра «Віднови прислів’я» «У картинній галереї» Виразне читання прислів’їв та приказок Вивчення напам’ять

Розрізняє прислів’я та приказки за тематичним спрямуванням та жанровими особливостями; використовує різні способи і засоби візуалізації змісту

 

 

 

12

 

Народна казка, її яскравий національний колорит. Народне уявлення про добро і зло в казці. Наскрізний гуманізм казок.

«Вовк і чапля»

ТЛ: народна казка

 


10.10

 

1

 

«Шість капелюхів мислення» Гра «Здивуй» Гра «Загадкова скринька» Робота в групах «Мудрі сови»

 

Читає народні казки у різний спосіб відповідно до мети читання; розрізняє фольклорні й авторські твори, наводить приклади; знає назви, сюжети кількох фольклорних творів, самостійно визначає жанрові ознаки казок

 

Народні казки в зарубіжному фольклорі

 

13

Алегоричний зміст казок про звірів Побудова казки. Дійові особи в казках. «Лисиця та рак»

 ТЛ: дійова особа, алегорія (практично)

 

 

 

 

 

 

 

 

 13.10

 

Структурно-логічна схема «Усе про казку» Гра «Темна конячка» «Запитання до тексту» «Коло ідей» «У картинній галереї»

 

Формулює тему та основну думку казки; використовує заголовок для оптимізації роботи з текстом; переказує зміст казки відповідно до завдання; відповідає на запитання за змістом казок; характеризує літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу казки; висловлює своє ставлення до думок інших осіб

 

 

14

 Урок позакласного читання №1 Українські народні казки

 17.10

1

 

 

Види казок -

 https://www.youtube.com/watch?v=AIPBJGgfpQY

Казка про тварин "Цар   Лев"       https://www.youtube.com/watch?v=4sLb7QJvhso

Побутова казка "Лінива дівчина"https://www.youtube.com/watch?v=OrcVxmIByec

Фантастична казка "Яйце-райце"https://www.youtube.com/watch?v=hdKScIVFj60

УПЧ №1

15

Урок мовленнєвого розвитку №1

Складання власних казок

 20.10

1

 Скласти власну казку, намалювати ілюстрацію до неї.

 

 Скласти власну казку

РМ №1

усно

16

Контрольна робота №1 з теми «Невичерпні джерела мудрості »   (тести)

 24.10

1

 Тест https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4533047

 

 Тестhttps://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4533047

КР №1

тести

                                                                                   

                                                                                  Тема №2    Велике диво казки    ( 16  год)

 

17

Побутові та фантастичні казки. Побудова казки, її яскравий національний колорит. «Мудра дівчина»

ТЛ: народна казка

 

1

Робота в групах «Досліджуємо казку»

Читає побутові та фантастичні казки у різний спосіб відповідно до мети читання

Народні казки в зарубіжному фольклорі

 

18

Народні уявлення про добро і зло в казках. «Про правду і кривду»

 

1

Інсценізація казки

Характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки

 

 

19

«Яйце-райце». Світогляд народу, його морально-етичні принципи в казці

 

 

1

 

 

 "Яйце-райце" https://www.youtube.com/watch?v=hdKScIVFj60

 

20

„Летючий корабель". Фантастичне й реальне, смішне і страшне, красиве й потворне в казках 

 

1

«Творча майстерня»

Створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; коригує текст на основі проведеного аналізу

 

 

21

Урок виразного читання №2

Виразне читання народних казок

 

1

 

 

 

УВЧ №2

22

Урок позакласного читання №2

«Про бідного парубка та царівну»      « Красний Іванко і закляте місто», «Золотий черевичок» (на вибір вчителя)

 

 

1

 

 

 

УПЧ №2

23

Літературна казка. Жанрові ознаки літературної казки.

Казка «Фарбований лис»

ТЛ: літературна казка

 

1

«Візитівка письменника» «Кубування»

 Гра «Мудрі сови»

Читає літературні казки у різний спосіб відповідно до мети читання; знаходить у казках відому й нову інформацію; визначає спільні та різні елементи змісту і форми

Літературні казки у  творах зарубіжних письменників

 

24

І.Франко. „Фарбований Лис". Зміст казки, головні і другорядні персонажі

Зв’язок літературної казки з фольклорною

 

1

Робота в групах «Спільний пошук» «Діаграма Венна»

Переказує зміст казки відповідно до завдання; відповідає на запитання за змістом казок; формулює тему та основну думку казки

 

 

25

Образи фантастичних істот у казках. Дійові особи та побудова казки. Елементи сюжету.

 Василь Королів-Старий «Мавка-Вербинка».

 24.11

1

Гра «Загадкова скринька»

Робота в парах «Досліджуємо казку»

Гра «Темна конячка»

Вправи з ключами

Характеризує емоційний стан літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу казки

 Василь Королів-Старий «Мавка-Вербинка».https://www.youtube.com/watch?v=6mDQYfZR6Z0

 

26

Віршовані казки. Віршована мова (рима, строфа, ритм). Головні і другорядні персонажі.

Василь Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон».

ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм)

 

1

Гра «Літературне лото»

 «Спільний пошук» Гра «Загадкова скринька» «Мікрофон» Створення малюнкового сюжету

Формулює тему та основну думку казки; використовує заголовок, зміст та анотацію для оптимізації роботи з текстом; відповідає на запитання за змістом казки; розуміє та відтворює зміст почутого повідомлення, толерантно реагує, використовуючи формули мовного етикету, етично висловлює власне ставлення до почутого

 

 

27

Засоби художньої виразності в літературній казці. Мова автора та мова персонажів. ТЛ: мова автора і мова персонажів.

 

 

 

 

1

Гра «Світлофор» Гра «Загадкова скринька» «Літературний аукціон

Розпізнає основні виражальні засоби в казках, використовує окремі з них; творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір

 

 

28

Урок мовленнєвого розвитку №2

Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона (цитатна характеристика)

 

1

 

 

 

РМ №2

письмово

29

Казка-п’єса як різновид драматичного твору. Зміст та художні особливості казки. Дійові особи казки.

 ТЛ: драматичний твір, гіпербола.

Олександр Олесь  «Микита Кожум’яка».

 

1

Інсценізація казки. Міні-проєкт «Створи свою казку»

Характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки; за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт

 

 

30

Василь Симоненко. «Подорож у країну Навпаки».

 

1

 Гра «Загадкова скринька» «Літературний аукціон»

 

 

 

31

Урок літератури рідного краю №2

Казки письменників-земляків

 

1

 

 

 

ЛРК №2

32

Контрольна робота №2 з теми «Велике диво казки» (тести і завдання)

 

1

 

 

 

КР №2 Тести

 

ІІ семестр

Розділ 2. Малює світ поезія

Тема 3.   Музика поетичного слова  ( 10 год )

  33

Лірика. Види лірики (про природу, про рідний край). Картини довколишнього світу, природи в поезіях Тараса Шевченка «За сонцем хмаронька пливе…»

ТЛ: ліричний твір, ліричний герой

 16.01

1

Творчий експеримент «Припущення» Синквейн «Лірика»

Розрізняє тексти різних типів у контексті авторського задуму; читає ліричні твори з урахуванням особливостей декламації

Музичне мистецтво – пісні на слова

 Т. Шевченка.

Відеоурок. Лірика."За сонцем хмаронька"https://www.youtube.com/watch?v=nwc0LMYUb7M

 

 

Напам’ять

34

Відтворення краси рідного краю засобами образної мови (метафора, епітет, персоніфікація). Пейзаж

«Садок вишневий коло хати…».

 

ТЛ: персоніфікація, пейзаж

 

 

1

«Коло ідей» «Словесне малювання» «Літературний салон»

Визначає основну мету почутого; визначає образ ліричного героя

 

 

 

Напам’ять

35

 Краса природи, життєрадісність, патріотичні почуття в поезіях Павла Тичини «Не бував ти у наших краях!»

 

1

Робота в групах «Місткий кошик» Гра «Відгадай, хто я» «Літературознавча експертиза»

Висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у поезії явищ

 

 

 

36

Урок виразного читання№3

Любов до життя, краса природи у вірші Павла Тичини «Гаї шумлять…» Віршована мова.

 

1

«Коло ідей» Робота в парах «Навчаємося спільно» Гра «Загадкова скринька»

Характеризує особливості віршованої форми; розрізняє тексти різних стилів, типів та жанрів у контексті авторського задуму; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них

Музичне мистецтво – тема природи в музичних творах

УВЧ №3

Напам’ять

37

Дивовижний світ природи в поезіях Євгена Гуцала «Зірка», «Чарівники»

Засоби читання (темп, сила голосу, тембр звука, дикція, пауза, інтонація)

 

1

«Літературне лото»

Оформлює власне висловлення, враховуючи основні засади академічної доброчесності; добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення

 

 

38

Уміння бачити красу рідної природи у віршах Максима Рильського «Дощ», «Осінь – маляр із палітрою пишною…»

 

1

Гра «Створи ліричний настрій» «Літературне лото»

Сенкан.

 

 

Напам’ять

«Дощ»

39

Урок літератури рідного краю №3

Н. Мовчан-Карпусь

 Збірка «Над річкою Журавкою»

 

 

1

 

Знає письменників рідного краю

 

 

ЛРК№3

40

Вираження почуттів людини у віршах Миколи Вінграновського «Бабунин дощ», «Сама собою річка ця тече…».

 

1

Конкурс декламаторів поезії Міні-проєкт «Поетичний настрій»

Характеризує вплив інтонації та засобів виразного читання на сприйняття змісту тексту

 

 

41

Урок мовленнєвого розвитку№3

«Чарівний світ поетичного слова»

(за творчістю М.Рильського,Т.Шевченка,

М.Вінграновського)

 

 

1

 

 

 

РМ№3

усно

42

Контрольна робота №3  з теми «Музика поетичного слова»(тести)

 

1

 

 

 

КР№3

                                                                                                                           

                                                                                                             РОЗДІЛ 3. ВІД КАЗКИ ДО КНИГИ БУТТЯ

                                                                                                        Тема №4.    Книжка вчить, як на світі жить  (14  год)

 

43

Історичне минуле у художніх творах. Літописні оповіді.

«Повість минулих літ» – найдавніший літопис нашого народу

ТЛ: літопис

 

1

Гра «Я літописець»

Пояснює значення літописання для нащадків; визначає основну мету почутого

 

 

44

Казкові й історичні мотиви літописних сюжетів. «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Про княгиню Ольгу»

 

1

Відтермінована розгадка «Запитання до тексту»

Читає літописні оповіді у різний спосіб відповідно до мети читання; співвідносить зміст літописних оповідей з історичним і культурним контекстом. вибірково переказує зміст почутого повідомлення

Історія України – доба Київської Русі

 

45

«Про хрещення Русі князем Володимиром». Значення літописання для нащадків.

 

 

1

Гра «Мозаїка»

Вибірково переказує зміст почутого повідомлення

 

 

46

Урок позакласного читання №3

Іван Крип’якевич «Малі козаки» або

Зірка Мензатюк.

«Таємниця козацької шаблі» (скорочено)

На  вибір учителя

 

1

 

 

 

УПЧ №3

47

Олександр Олесь «Заспів», «Україна в старовину»

 

ТЛ: оповідання

 

1

«Візитівка письменника» «Оживи світлину»

Читає оповідання та повісті у різний спосіб відповідно до мети читання; відтворює основні думки і факти, окремі висловлювання персонажів у літературному творі

 

 

 

48

 Зображення походу князя Олега на Царгород в історичній поемі Олександра Олеся  «Похід на Царгород»

 

1

«Місткий кошик» «Літературне лото» «Запитання до тексту»

 

Княжа доба

 

49

Розповідь про правління князя Ярослава у поемі О.Олеся «Ярослав Мудрий»

 

1

Інформація з опорою на життєвий досвід Гра «Відгадай, хто я» Робота в групах «Мудрі сови»

Характеризує особливості форми тексту, зумовлені змістом; самостійно складає простий план почутого

 

 

50

Іван Нечуй-Левицький  «Запорожці».

Літературна фантастична казка. Протиставлення героїчного минулого та сучасного підневільного становища  люду

 

1

Випереджувальні завдання «Кроссенс»

 

Знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання; творчо опрацьовує прочитаний текст

 

 

51

Урок мовленнєвого розвитку №4

 

 

1

 

 

 

РМ №4

письмово

52

Протистояння добра і зла в оповіданні Євгена Гуцала «Лось».

ТЛ: оповідання.

 

1

Робота в групах «Навчаємося спільно»

Читає тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання

 

 

53

Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань в оповіданні Євгена Гуцала «Лось».

ТЛ: головний герой, другорядні герої.

 

1

«Літературознавча експертиза»

Розрізняє зміст оповідань та повістей у контексті авторського задуму; формулює тему та основну думку твору

 

 

54

Володимир Винниченко «Федько-халамидник». Возвеличення чесності, власної гідності, винахідливості в образі Федька

 

1

 

 

 

Світ дитинства у творах зарубіжних письменників

 

55

Володимир Винниченко «Федько-халамидник».

Композиційні та сюжетні особливості прозових творів.

 

 

 

1

Мальований скрайбінг Малюнкові схеми Створення та розв’язання кросвордів

Розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб

 

 

56

Урок виразного читання№4

Виразне читання окремих епізодів твору В.Винниченка «Федько-халамидник»

 

1

 

 

 

УВЧ №4

57

Контрольна робота №4 з теми «Книжка вчить, як на світі жить»

Контрольний твір на тему

 

 

1

 

 

 

КР №4

Тести

К. твір

                                                                    

                                                                            Тема №5.    Книжка вчить, як на світі жить  (14  год)

 

58

Неповторність і багатство внутрішнього світу людини в оповіданні Григора Тютюнника «Дивак».

 

1

Малюнкові схеми

Створення та розв’язання кросвордів

Формулює тему та основну думку твору;

розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб

 

 

59

Єдність світу людини й світу природи в оповіданні Григора Тютюнника «Дивак». Гідна поведінка Олеся як позиція особистості.

ТЛ: головний герой, другорядні герої

 

1

 

 

 

 

60

Урок позакласного читання№4

Василь Симоненко «Подорож в країну Навпаки».

 

1

 

 

 

УПЧ№4

61

Добро і зло в повісті-казці Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».

 

1

«Подвійний щоденник»

«Кубування»  

Читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання;

формулює тему та основну думку твору

 

 

62

Пригоди і фантастика у сучасній прозі

Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Жанрові й мовні особливості цього твору.

 

1

Кластер «Мій улюблений герой»

Визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; характеризує емоційний стан літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність

 

 

 

63

Символіка країни Недоладії та її мешканців у повісті-казці Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».

 

1

«Запитання до тексту»

«Діаграма Венна»

Проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в тексті, і власним життєвим досвідом;

аргументує власну оцінку прочитаного тексту

 

 

64

Зображення різноманітних пригод кращих друзів .Всеволод Нестайко  «Чарівний талісман».

ТЛ: портрет

 

1

Коло думок»

Гра «Темна конячка»

Робота в групах «Спільний пошук»

Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них

 

 

65

 Возвеличення дружби, порядності, сили волі у пригодницькому творі Всеволода Нестайка «Чарівний талісман».

 

 

1

Творча лабораторія

 

За мотивами прочитаного створює власний медійний продукт;

описує свої літературні вподобання, наводячи приклади прочитаних творів

 

 

66

Дмитро Красицький «Дитинство Тараса» Дитячі роки великого Кобзаря.

 

1

 

 

 

 

 

67

Анна Багряна «Маленька Ляпутета»

 

 

1

 

 

 

 

68

Урок літератури рідного краю №4

А.Михайлівський «Чорнушка» Характеристика Лемішки як носія добра і людяності

 

1

 

Знає письменників рідного краю

 

 

ЛРК №4

69

Контрольна робота №5 з теми «Книжка вчить, як на світі жить»

(Тести)

 

1

 

 

 

КР№5

70

Підсумковий урок . Література на літо

 

1

 

 

 

 



Немає коментарів:

Дописати коментар