Українська література
5 клас
Підручник 5_ukrlit_arhupova_2022.pdf
№ |
Зміст
програмного матеріалу |
Дата |
К-ть год |
Види
діяльності |
Очікувані
результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Міжпредметні
зв’язки |
Домашнє завдання |
І
СЕМЕСТР
РОЗДІЛ 1. МИСТЕЦЬКИЙ СПАДОК НАЩАДКАМ ТЕМА
1. НЕВИЧЕРПНІ ДЖЕРЕЛА МУДРОСТІ ( 16
год ) |
|||||||
1 |
Види
мистецтва. Художня література як мистецтво слова. Образне слово –
першоелемент літератури. ТЛ: образне слово |
04.09 |
1 |
Рольова
гра «Мандрівка Слова» «Асоціативний
ряд» «Коло
ідей» «Оживи
світлину» Художня література як мистецтво слова. Образне слово https://www.youtube.com/watch?v=_dSeaPpRTa4 |
Розуміє
значення і роль художнього слова в житті людини, називає види мистецтва,
відрізняє художню творчість від інших видів діяльності людини; визначає
основну і другорядну інформацію, важливі деталі в тексті; формулює висновки |
Малі
жанри фольклору в творах зарубіжної літератури |
|
2 |
Початок
словесного мистецтва. Міфи та легенди. Первісні уявлення людини
про світ, добро і зло та їхня роль у житті людини ТЛ: міф, легенда |
07.09 |
1 |
«Знайди
спільне» «Запитання до тексту» |
Читає
міфи та легенди у різний спосіб відповідно до мети читання; розрізняє міфи та
легенди за тематичним спрямуванням та жанровими особливостями |
|
|
3 |
Чарівні
істоти українського міфу .Міфи: „Берегиня", “Про зоряний Віз”. Легенда
«Чому пес живе коло людини?» |
11.09 |
1 |
Гра
«Літературне лото» Гра
«Так – Ні» |
Переказує
зміст міфів та легенд, визначаючи тему; визначає спільні та різні елементи і
форми подібних за певними структурними ознаками текстів |
Міфи
та легенди інших народів світу |
|
4 |
Легенди
міфологічні, біблійні, героїчні. Герої легенд. Легенди : “Неопалима купина”,
“Як виникли Карпати”,” Сила рідної землі”. |
12.09 |
1 |
Гра
«Упізнай героя» |
Характеризує
персонажів, ураховуючи їх емоційний стан, поведінку та вчинки, виявляючи
толерантність |
|
|
5 |
Урок
літератури рідного краю № 1. Перекази та легенди нашого краю |
15.09 |
1 |
|
|
|
ЛРК
№1 |
6 |
Народні
перекази про звичаї та традиції запорозьких козаків, про лицарство
та відвагу захисників рідного краю «Прийом у запорожців», «Про запорожців» ТЛ: переказ |
19.09 |
1 |
Випереджувальні
завдання Робота
в групах «Запорозькі козаки» |
Читає
народні перекази у різний спосіб відповідно до мети читання; співвідносить
зміст переказу з історичним і культурним контекстом |
Історія
України – доба козацтва |
|
7 |
Урок виразного читання №1 Виразне
читання народних переказів «Як
Сірко переміг татар» Зміст
та жанрові особливості народних переказів. |
22.09 |
1 |
«Оживи
світлину» Ґронування «Образ героя» «Картинна
галерея» |
Переказує
зміст твору відповідно до завдання, визначає тему переказу; поєднує
інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо) у межах
одного або кількох текстів |
|
УВЧ
№1 |
8 |
Фольклор
як усний різновид словесного мистецтва. Малі та великі форми. Загадки.
Тематичні групи загадок (загадки про людей, проприроду, про рослини, про
тварин). ТЛ: фольклор, загадка |
26.09 |
1 |
Карта
розуму «Фольклорні форми» «Кубування» Літературне лото Синквейн «Загадка» |
Знає
види загадок, уміє тлумачити їхній зміст, пояснює особливості будови та роль
метафори в загадках |
|
|
9 |
Зміст
і форма загадок. Віршовані загадки. Віршовані
загадки Л.Глібова |
29.09 |
1 |
Гра
«Відгадай загадку» «Діаграма Венна» Магнітний (мальований) скрайбінг Гра
«Пантоміма» Вивчення напам’ять |
Виявляє
і відтворює прихований зміст загадок, розрізняючи невербальні засоби
(інтонацію, силу голосу), визначає
спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками
загадок; фіксує потрібні елементи тексту за допомогою окремих графічних
позначок |
|
|
10 |
Прислів’я та приказки. Тематичні групи
прислів’їв та приказок (про стосунки людей, про природу, про рідний край,
вірування, господарську діяльність людей). ТЛ: прислів’я та приказки |
03.10 |
1 |
Гра
«Темна конячка» «Літературознавча експертиза» Дослідженняпорівняння явищ
«Прислів’я чи приказка?» |
Виявляє
і відтворює прихований зміст прислів’їв та приказок, розрізняючи невербальні
засоби (інтонацію, силу голосу, логічні наголоси, темп, паузи, міміку, жести,
пози), використані для передачі прихованого змісту |
|
|
11 |
Точність,
дотепність та повчальний характер прислів’їв та приказок. Жанрові
особливості. Засоби
художньої виразності в загадках, прислів’ях, приказках. ТЛ: метафора |
06.10 |
1 |
«Знайди
спільне» Гра «Віднови прислів’я» «У картинній галереї» Виразне читання
прислів’їв та приказок Вивчення напам’ять |
Розрізняє
прислів’я та приказки за тематичним спрямуванням та жанровими особливостями;
використовує різні способи і засоби візуалізації змісту |
|
|
12 |
Народна казка, її яскравий
національний колорит. Народне уявлення про добро і зло в казці. Наскрізний
гуманізм казок. «Вовк
і чапля» ТЛ: народна казка |
10.10 |
1 |
«Шість
капелюхів мислення» Гра «Здивуй» Гра «Загадкова скринька» Робота в групах
«Мудрі сови» |
Читає
народні казки у різний спосіб відповідно до мети читання; розрізняє
фольклорні й авторські твори, наводить приклади; знає назви, сюжети кількох
фольклорних творів, самостійно визначає жанрові ознаки казок |
Народні
казки в зарубіжному фольклорі |
|
13 |
Алегоричний
зміст казок про звірів Побудова казки. Дійові особи в казках. «Лисиця та рак» ТЛ:
дійова особа, алегорія (практично) |
13.10 |
|
Структурно-логічна
схема «Усе про казку» Гра «Темна конячка» «Запитання до тексту» «Коло ідей»
«У картинній галереї» |
Формулює
тему та основну думку казки; використовує заголовок для оптимізації роботи з
текстом; переказує зміст казки відповідно до завдання; відповідає на
запитання за змістом казок; характеризує літературних персонажів, їх
поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; формулює висновки відповідно до
поставленого завдання на основі аналізу казки; висловлює своє ставлення до
думок інших осіб |
|
|
14 |
Урок
позакласного читання №1 Українські народні казки |
17.10 |
1 |
|
|
Види казок - https://www.youtube.com/watch?v=AIPBJGgfpQY Казка про тварин "Цар Лев" https://www.youtube.com/watch?v=4sLb7QJvhso Побутова казка "Лінива дівчина"https://www.youtube.com/watch?v=OrcVxmIByec Фантастична казка "Яйце-райце"https://www.youtube.com/watch?v=hdKScIVFj60 |
УПЧ
№1 |
15 |
Урок мовленнєвого розвитку №1 Складання
власних казок |
20.10 |
1 |
Скласти власну казку, намалювати ілюстрацію до неї. |
|
Скласти власну казку |
РМ
№1 усно |
16 |
Контрольна робота №1 з теми «Невичерпні
джерела мудрості » (тести) |
24.10 |
1 |
|
КР
№1 тести |
||
Тема
№2 Велике диво
казки ( 16 год) |
|||||||
17 |
Побутові та фантастичні казки.
Побудова казки, її яскравий національний колорит. «Мудра дівчина» ТЛ: народна казка |
|
1 |
Робота
в групах «Досліджуємо казку» |
Читає
побутові та фантастичні казки у різний спосіб відповідно до мети читання |
Народні
казки в зарубіжному фольклорі |
|
18 |
Народні
уявлення про добро і зло в казках. «Про правду і кривду» |
|
1 |
Інсценізація
казки |
Характеризує
вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки |
|
|
19 |
«Яйце-райце».
Світогляд народу, його морально-етичні принципи в казці |
|
1 |
|
|
"Яйце-райце" https://www.youtube.com/watch?v=hdKScIVFj60 |
|
20 |
„Летючий
корабель". Фантастичне й реальне, смішне і страшне, красиве й потворне в
казках |
|
1 |
«Творча
майстерня» |
Створює
письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету,
адресата, власний життєвий досвід; коригує текст на основі проведеного
аналізу |
|
|
21 |
Урок виразного читання №2 Виразне
читання народних казок |
|
1 |
|
|
|
УВЧ
№2 |
22 |
Урок позакласного читання №2 «Про
бідного парубка та царівну» « Красний
Іванко і закляте місто», «Золотий черевичок» (на вибір вчителя) |
|
1 |
|
|
|
УПЧ
№2 |
23 |
Літературна казка. Жанрові ознаки літературної
казки. Казка
«Фарбований лис» ТЛ: літературна казка |
|
1 |
«Візитівка
письменника» «Кубування» Гра
«Мудрі сови» |
Читає
літературні казки у різний спосіб відповідно до мети читання; знаходить у
казках відому й нову інформацію; визначає спільні та різні елементи змісту і
форми |
Літературні
казки у творах зарубіжних письменників |
|
24 |
І.Франко.
„Фарбований Лис". Зміст казки, головні і другорядні персонажі Зв’язок
літературної казки з фольклорною |
|
1 |
Робота
в групах «Спільний пошук» «Діаграма Венна» |
Переказує
зміст казки відповідно до завдання; відповідає на запитання за змістом казок;
формулює тему та основну думку казки |
|
|
25 |
Образи
фантастичних істот у казках. Дійові особи та побудова казки. Елементи сюжету. Василь
Королів-Старий «Мавка-Вербинка». |
24.11 |
1 |
Гра
«Загадкова скринька» Робота
в парах «Досліджуємо казку» Гра
«Темна конячка» Вправи
з ключами |
Характеризує
емоційний стан літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи
толерантність; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на
основі аналізу казки |
Василь Королів-Старий «Мавка-Вербинка».https://www.youtube.com/watch?v=6mDQYfZR6Z0 |
|
26 |
Віршовані казки. Віршована мова
(рима, строфа, ритм). Головні і другорядні персонажі. Василь
Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон». ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм) |
|
1 |
Гра
«Літературне лото» «Спільний
пошук» Гра «Загадкова скринька» «Мікрофон» Створення малюнкового сюжету |
Формулює
тему та основну думку казки; використовує заголовок, зміст та анотацію для
оптимізації роботи з текстом; відповідає на запитання за змістом казки;
розуміє та відтворює зміст почутого повідомлення, толерантно реагує,
використовуючи формули мовного етикету, етично висловлює власне ставлення до
почутого |
|
|
27 |
Засоби
художньої виразності в літературній казці. Мова автора та мова персонажів.
ТЛ: мова автора і мова персонажів. |
|
1 |
Гра
«Світлофор» Гра «Загадкова скринька» «Літературний аукціон |
Розпізнає
основні виражальні засоби в казках, використовує окремі з них; творчо
використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні
нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір |
|
|
28 |
Урок мовленнєвого розвитку №2 Різні
життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона (цитатна характеристика) |
|
1 |
|
|
|
РМ
№2 письмово |
29 |
Казка-п’єса як різновид
драматичного твору. Зміст та художні особливості казки. Дійові особи казки. ТЛ: драматичний
твір, гіпербола. Олександр
Олесь «Микита Кожум’яка». |
|
1 |
Інсценізація
казки. Міні-проєкт «Створи свою казку» |
Характеризує
вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття змісту казки; за
мотивами прочитаного створює власний медійний продукт |
|
|
30 |
Василь
Симоненко. «Подорож у країну Навпаки». |
|
1 |
Гра
«Загадкова скринька» «Літературний аукціон» |
|
|
|
31 |
Урок літератури рідного краю №2 Казки
письменників-земляків |
|
1 |
|
|
|
ЛРК
№2 |
32 |
Контрольна робота №2 з теми «Велике диво казки»
(тести і завдання) |
|
1 |
|
|
|
КР
№2 Тести |
ІІ семестр Розділ 2. Малює світ поезія Тема 3. Музика
поетичного слова ( 10 год ) |
|||||||
33 |
Лірика. Види лірики (про природу, про рідний край).
Картини довколишнього світу, природи в поезіях Тараса Шевченка «За
сонцем хмаронька пливе…» ТЛ: ліричний твір, ліричний герой |
16.01 |
1 |
Творчий
експеримент «Припущення» Синквейн «Лірика» |
Розрізняє
тексти різних типів у контексті авторського задуму; читає ліричні твори з
урахуванням особливостей декламації |
Музичне
мистецтво – пісні на слова Т.
Шевченка. Відеоурок. Лірика."За сонцем хмаронька"https://www.youtube.com/watch?v=nwc0LMYUb7M |
Напам’ять |
34 |
Відтворення
краси рідного краю засобами образної мови (метафора, епітет, персоніфікація).
Пейзаж «Садок вишневий коло хати…». ТЛ: персоніфікація, пейзаж |
|
1 |
«Коло
ідей» «Словесне малювання» «Літературний салон» |
Визначає
основну мету почутого; визначає образ ліричного героя |
|
Напам’ять |
35 |
Краса природи, життєрадісність, патріотичні
почуття в поезіях Павла Тичини «Не бував ти у наших
краях!» |
|
1 |
Робота
в групах «Місткий кошик» Гра «Відгадай, хто я» «Літературознавча експертиза» |
Висловлює
в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані
прочитаним, своє ставлення до зображених у поезії явищ |
|
|
36 |
Урок виразного читання№3 Любов
до життя, краса природи у вірші Павла Тичини «Гаї шумлять…» Віршована
мова. |
|
1 |
«Коло
ідей» Робота в парах «Навчаємося спільно» Гра «Загадкова скринька» |
Характеризує
особливості віршованої форми; розрізняє тексти різних стилів, типів та жанрів
у контексті авторського задуму; розпізнає основні виражальні засоби,
використовує окремі з них |
Музичне
мистецтво – тема природи в музичних творах |
УВЧ
№3 Напам’ять |
37 |
Дивовижний
світ природи в поезіях Євгена Гуцала «Зірка», «Чарівники» Засоби
читання (темп, сила голосу, тембр звука, дикція, пауза, інтонація) |
|
1 |
«Літературне
лото» |
Оформлює
власне висловлення, враховуючи основні засади академічної доброчесності;
добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення |
|
|
38 |
Уміння
бачити красу рідної природи у віршах Максима Рильського «Дощ», «Осінь
– маляр із палітрою пишною…» |
|
1 |
Гра
«Створи ліричний настрій» «Літературне лото» Сенкан. |
|
|
Напам’ять «Дощ» |
39 |
Урок літератури рідного краю №3 Н.
Мовчан-Карпусь Збірка
«Над річкою Журавкою» |
|
1 |
|
Знає
письменників рідного краю |
|
ЛРК№3 |
40 |
Вираження
почуттів людини у віршах Миколи Вінграновського «Бабунин дощ», «Сама
собою річка ця тече…». |
|
1 |
Конкурс
декламаторів поезії Міні-проєкт «Поетичний настрій» |
Характеризує
вплив інтонації та засобів виразного читання на сприйняття змісту тексту |
|
|
41 |
Урок мовленнєвого розвитку№3 «Чарівний світ поетичного слова» (за
творчістю М.Рильського,Т.Шевченка, М.Вінграновського) |
|
1 |
|
|
|
РМ№3 усно |
42 |
Контрольна робота №3 з теми «Музика поетичного
слова»(тести) |
|
1 |
|
|
|
КР№3 |
РОЗДІЛ 3. ВІД КАЗКИ ДО КНИГИ БУТТЯ Тема
№4. Книжка вчить, як на світі
жить (14 год) |
|||||||
43 |
Історичне
минуле у художніх творах. Літописні оповіді. «Повість минулих літ» – найдавніший
літопис нашого народу ТЛ: літопис |
|
1 |
Гра
«Я літописець» |
Пояснює
значення літописання для нащадків; визначає основну мету почутого |
|
|
44 |
Казкові
й історичні мотиви літописних сюжетів. «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра
їхня Либідь», «Про княгиню Ольгу» |
|
1 |
Відтермінована
розгадка «Запитання до тексту» |
Читає
літописні оповіді у різний спосіб відповідно до мети читання; співвідносить
зміст літописних оповідей з історичним і культурним контекстом. вибірково
переказує зміст почутого повідомлення |
Історія
України – доба Київської Русі |
|
45 |
«Про
хрещення Русі князем Володимиром». Значення літописання для нащадків. |
|
1 |
Гра
«Мозаїка» |
Вибірково
переказує зміст почутого повідомлення |
|
|
46 |
Урок позакласного читання №3 Іван
Крип’якевич «Малі козаки» або Зірка
Мензатюк. «Таємниця
козацької шаблі» (скорочено) На вибір
учителя |
|
1 |
|
|
|
УПЧ
№3 |
47 |
Олександр
Олесь «Заспів», «Україна в старовину» ТЛ: оповідання |
|
1 |
«Візитівка
письменника» «Оживи світлину» |
Читає
оповідання та повісті у різний спосіб відповідно до мети читання; відтворює
основні думки і факти, окремі висловлювання персонажів у літературному творі |
|
|
48 |
Зображення
походу князя Олега на Царгород в історичній поемі Олександра
Олеся «Похід на Царгород» |
|
1 |
«Місткий
кошик» «Літературне лото» «Запитання до тексту» |
|
Княжа
доба |
|
49 |
Розповідь
про правління князя Ярослава у поемі О.Олеся «Ярослав Мудрий» |
|
1 |
Інформація
з опорою на життєвий досвід Гра «Відгадай, хто я» Робота в групах «Мудрі
сови» |
Характеризує
особливості форми тексту, зумовлені змістом; самостійно складає простий план почутого |
|
|
50 |
Іван
Нечуй-Левицький «Запорожці». Літературна
фантастична казка. Протиставлення героїчного минулого та сучасного
підневільного становища люду |
|
1 |
Випереджувальні
завдання «Кроссенс» |
Знаходить
у тексті відповіді на поставлені запитання; творчо опрацьовує прочитаний
текст |
|
|
51 |
Урок мовленнєвого розвитку №4 |
|
1 |
|
|
|
РМ
№4 письмово |
52 |
Протистояння добра і зла в оповіданні Євгена
Гуцала «Лось». ТЛ: оповідання. |
|
1 |
Робота
в групах «Навчаємося спільно» |
Читає
тексти різних функціональних стилів і мовленнєвих жанрів у різний спосіб
відповідно до мети читання |
|
|
53 |
Образи
хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань в оповіданні
Євгена Гуцала «Лось». ТЛ: головний герой, другорядні
герої. |
|
1 |
«Літературознавча
експертиза» |
Розрізняє
зміст оповідань та повістей у контексті авторського задуму; формулює тему та
основну думку твору |
|
|
54 |
Володимир
Винниченко «Федько-халамидник». Возвеличення чесності, власної гідності,
винахідливості в образі Федька |
|
1 |
|
|
Світ
дитинства у творах зарубіжних письменників |
|
55 |
Володимир
Винниченко «Федько-халамидник». Композиційні
та сюжетні особливості прозових творів. |
|
1 |
Мальований
скрайбінг Малюнкові схеми Створення та розв’язання кросвордів |
Розкриває
актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних
життєвих потреб |
|
|
56 |
Урок виразного читання№4 Виразне
читання окремих епізодів твору В.Винниченка «Федько-халамидник» |
|
1 |
|
|
|
УВЧ
№4 |
57 |
Контрольна робота №4 з теми «Книжка вчить, як на
світі жить» Контрольний твір на тему |
|
1 |
|
|
|
КР
№4 Тести К.
твір |
Тема
№5. Книжка вчить, як на
світі жить (14 год) |
|||||||
58 |
Неповторність
і багатство внутрішнього світу людини в оповіданні Григора Тютюнника «Дивак». |
|
1 |
Малюнкові
схеми Створення
та розв’язання кросвордів |
Формулює тему
та основну думку твору; розкриває
актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних
життєвих потреб |
|
|
59 |
Єдність
світу людини й світу природи в оповіданні Григора Тютюнника «Дивак». Гідна
поведінка Олеся як позиція особистості. ТЛ: головний герой, другорядні
герої |
|
1 |
|
|
|
|
60 |
Урок позакласного читання№4 Василь
Симоненко «Подорож в країну Навпаки». |
|
1 |
|
|
|
УПЧ№4 |
61 |
Добро
і зло в повісті-казці Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні
Недоладії». |
|
1 |
«Подвійний
щоденник» «Кубування» |
Читає
тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; формулює
тему та основну думку твору |
|
|
62 |
Пригоди
і фантастика у сучасній прозі Галини
Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Жанрові й мовні
особливості цього твору. |
|
1 |
Кластер
«Мій улюблений герой» |
Визначає спільні
та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів;
характеризує емоційний стан літературних персонажів, їх поведінку
та вчинки, виявляючи толерантність |
|
|
63 |
Символіка
країни Недоладії та її мешканців у повісті-казці Галини Малик «Незвичайні
пригоди Алі в країні Недоладії». |
|
1 |
«Запитання
до тексту» «Діаграма
Венна» |
Проводить
паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в тексті, і власним життєвим
досвідом; аргументує
власну оцінку прочитаного тексту |
|
|
64 |
Зображення
різноманітних пригод кращих друзів .Всеволод Нестайко «Чарівний
талісман». ТЛ: портрет |
|
1 |
Коло
думок» Гра
«Темна конячка» Робота
в групах «Спільний пошук» |
Розпізнає основні
виражальні засоби, використовує окремі з них |
|
|
65 |
Возвеличення
дружби, порядності, сили волі у пригодницькому творі Всеволода Нестайка
«Чарівний талісман». |
|
1 |
Творча
лабораторія |
За
мотивами прочитаного створює власний медійний продукт; описує свої
літературні вподобання, наводячи приклади прочитаних творів |
|
|
66 |
Дмитро
Красицький «Дитинство Тараса» Дитячі роки великого Кобзаря. |
|
1 |
|
|
|
|
67 |
Анна
Багряна «Маленька Ляпутета» |
|
1 |
|
|
|
|
68 |
Урок літератури рідного краю №4 А.Михайлівський
«Чорнушка» Характеристика Лемішки як носія добра і людяності |
|
1 |
|
Знає
письменників рідного краю |
|
ЛРК
№4 |
69 |
Контрольна робота №5 з теми «Книжка вчить, як на
світі жить» (Тести) |
|
1 |
|
|
|
КР№5 |
70 |
Підсумковий
урок . Література на літо |
|
1 |
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар