Укрліт - 6 клас

Укрліт - 6 клас

Розклад уроків https://sites.google.com/view/hjprkfl/%D0%B3%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B0%D1%8F-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B0?fbclid=IwAR24A8wscr2BH3WFO4_6h0MoEYIP9pUKfLVHCIZd9ly5ULPg5NHAaKgXVns 

Платформа для уроків онлайн https://meet.google.com/wzd-cagx-kqt

Виконані завдання надсилати на адресу budulatijludmila@gmail.com або  у вайбер

                                                                                                              

Календарно - тематичне планування на 

Українська  література

6 клас  (НУШ)

Модельна навчальна програма «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної    середньої освіти (автори: Архипова В.П., Січкар С.І., Шило С.Б.)«Рекомендовано Міністерством   освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і  науки України від 12.07.2021 № 795)

2 год на тиждень (70 годин на рік)

Електронна версія підручника  В.Архипової -  https://pidruchnyk.com.ua/2615-ukralit-6-klas-arkhypova.html

Об’єкти і форми контролю

І семестр

ІІ семестр

 

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей

2

3

Уроки позакласного читання

2

2

Література рідного краю

2

2

1.Сприймає усну інформацію на слух/Аудіювання

 

 

Аудіювання

1

1

2.Усно взаємодіє та висловлюється/Говоріння

 

 

Розвиток мовлення(усно)

1

1

3.Сприймає письмові тексти/Читання

 

 

Читання вголос

1

1

Читання напам’ять

6

2

4.Письмово взаємодіє та висловлюється/Письмо

 

 

Розвиток мовлення(письмово)

1

1

Твір

1

1

 

Зміст програмного матеріалу

Дата

К-ть

год

Опис видів навчальної діяльності

Опис результатів навчання

Теорія літератури

Критерії оцінювання

І СЕМЕСТР

РОЗДІЛ 1. ПІСЕННІ СКАРБИ РІДНОГО КРАЮ

Тема № 1. Чарівна мелодія слова ( 16 год.)

1

Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди.

https://www.youtube.com/watch?v=3YF6RS4VuFU

 

1

Робота з

епіграфом,

афоризмом.

Випереджуваль не завдання

«Традиції та

обряди українців»

«Відстрочена

відгадка»

Синквейн«Пісня»

Знає про виникнення обрядової поезії, її різновиди; читає народні пісні відповідно до особливостей інтонації; розуміє та відтворює зміст почутих пісень, толерантно реагує, використовуючи формули мовного етикету, етично висловлює власне ставлення до почутого; розрізняє особливості народних пісень відповідно до їх жанрово-родової належності та стильових ознак; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу пісень.

ТЛ: народна пісня, повтори, анафора

Додаток 1

2

Пісні літнього циклу. Провідні мотиви народних пісень. Русальні пісні. «У ржі на межі», «Ой бiжить,біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору»

 

1

Спостереження-

дослідження

 

Читає народні пісні відповідно до особливостей інтонації; визначає провідні мотивипісень; характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття тексту пісні; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурнимиознаками текстів; передає з використання окремих способів і засобів візуалізації враження від народних пісень; за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт.

 

Додаток 1

3

Купальські пісні.

«Заплету віночок», «Ой вінку мій,вінку», «Купайло, Купайло!» Жниварські пісні.

«Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька»

 

1

Робота в групах

«Досліджуємо

слово»

Карта розуму

«Тропи»

 

 

Додаток 1

4

 

 Пісні зимового циклу.

«Ой хто, хто Миколая любить», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!» .

 

1

 

Створення реклами

за прочитаним

твором

 

 

 

Додаток 1

5

 Читання вголос №1

Засоби художньої виразності в піснях.«Засівна»,«Щедрик…»

 

1

Спостереження-

дослідження

 

 

Додаток 1

 

6

Пісні весняного циклу.

 «Ой весна, весна – днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця»

 

1

Робота в групах«Досліджуємо слово»

 

 

Додаток 1

7

 Виразне читання  пісні напам’ять (на вибір)

 

1

Вивчення напам’ять

Учні вибирають пісню для виразного читання напам'ять; вправляються в читанні з емоціями, правильною інтонацією та ритмом, щоб відтворити музичність і настрій пісні; зосереджуються на вимові і артикуляції, забезпечуючи чіткість та розбірливість слова;  розуміють зміст пісні та його передавання через виразне читання, проявляючи емоційне сприйняття тексту; демонструють свої вміння читати пісню напам'ять перед аудиторією з впевненістю та виразністю.

 

Додаток 2

8

Література рідного краю № 1.

Календарно-обрядові пісні

рідного краю

 

1

Візитівка

Письменника.

Інформація з опорою

на життєвий досвід.Робота в групах«Літера

турна карта мого краю»

Знає письменників рідного краю;читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; розуміє зміст і висловлює власну думку щодо прочитаного; розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; залежно від мети читання обирає самостійно або за допомогою інших осіб тексти для читання, які належать до різних стилів і жанрів.

 

Додаток 1

9

Народні колискові пісні: лексичні особливості колискових пісень.

«Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать».

 

1

Синквейн

«Колискова»

Гра«Мозаїка»

Інтерв’ю «Чи

знаю я народні

колискові пісні»

Читає колискові пісні зурахуванням лексичних та

інтонаційних особливостей; характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття тексту пісні; висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прослуховуванням колискових пісень; удосконалює письмовий текст.

ТЛ: колискова

 

Додаток 1

10

Пісні літературного походження. Урочисті пісні. Гімн.

Павло Чубинський та

Микола Вербицький. «Ще не вмерла України...»- національний гімн нашої держави.

 

1

 Робота в групах

«Навчаємося

спільно»

  Дослідження-

порівняння явищ

Читає літературні піснівідповідно д особливостей

інтонації; визначає основні мотиви пісень; розрізняє відому й нову для себе інформацію;

висловлює в усній та/або письмовій формі власні

почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у поезії явищ;аналізує зміст написаного з погляду цілісності та повноти викладу.

ТЛ: гімн

Додаток 1,2

Напам’ять «Гімн»

11

Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, її зв’язок із  «Молитвою» О. Кониського й М.Лисенка, духовним гімном України

 

1

«Творча майстерня»

Визначає основні мотиви пісень; розрізняє відому й нову для себе інформацію.

 

Додаток 1

12

Пісні, що стали народними.

Станіслав Чарнецький та

Григорій Трух. «Ой, у лузі червона калина похилилася». Дмитро Луценко. «Як тебе не любити, Києве мій».

 

1

Вправи з

ключами «Творча майстерня»

 

Учні вправляються в читанні з емоціями, правильною інтонацією та ритмом, щоб відтворити музичність і настрій пісні; зосереджуються на вимові і артикуляції, забезпечуючи чіткість та розбірливість слова;  розуміють зміст пісні та його передавання через виразне читання, проявляючи емоційне сприйняття тексту;демонструють свої вміння читати пісню напам'ять перед аудиторією з впевненістю та виразністю.

 

Додаток 1,2

Напам’ять «Ой,у лузі червона калина похилалася»

13

Тематика та особливості  пісень літературного походження.

 

 

1

 

Читає літературні піснівідповідно д особливостей

інтонації; визначає основні мотиви пісень; розрізняє відому й нову для себе інформацію;

висловлює в усній та/абописьмовій формі власні

почуття, враження, викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у поезії явищ;аналізує зміст написаного з погляду цілісності викладу.

 

Додаток 1

14

Урок розвитку мовлення № 1 (письмово). Есе за темою: “Українська пісня — душа

народу”

 

1

Есе

Учні розуміють тему "Українська пісня — душа народу" і здатні аргументовано пояснити, що робить українську пісню особливою та важливою для народу.; досліджують і збирають інформацію про різні типи українських пісень, їхню історію та значення у культурі та житті українського народу;  розвивають навички письма та формулювання власних думок, створюючи есе, в якому вони висловлюють свою особисту позицію та розуміння ролі української пісні; використовують мовні засоби та приклади, щоб підтримати свої думки та аргументи в есе; представляють свої написані есе перед аудиторією, показуючи вміння говорити перед публікою та використовувати відповідну мову та голосовий тон. Демонструє прогрес набуття знань і компетентностей із зазначених тем(письмово)

 

Додаток 4

15

Урок позакласного читання № 1

Пісні літературного походження. Левко Лепкий, стрілецька пісня "Ой видно село"

 

 

1

Робота з епіграфом,

афоризмом

«Візитівка

письменника»

Інформація з опорою

на життєвий досвід

Переказує (стисло) зміст художнього текст в різний спосіб відповідно до завдання, формулює тему та основну думку художнього тексту, характеризує героя/героїв; проводить паралелі між образами та ситуаціями і власним життєвим досвідом; висловлює в усній/письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним художнім текстом, а також своє ставлення до зображених персонажів, візуалізує їх.

 

Додаток 1

16

Контрольна робота № 1 «Чарівна мелодія слова»

( різнорівневі завдання)

 

1

Аналіз та оцінювання прочитаного

Висловлює в письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним художнім текстом, а також своє ставлення до зображених персонажів, візуалізує їх.

 

Додаток 1

                                                                                   

РОЗДІЛ 2. ПОЕТИЧНИЙ ДИВОСВІТ

Тема № 2. Чуття гармонії у слові (16 год.)

17

Тематичне розмаїття поезії.

Тарас Шевченко. «Думка» («Тече вода в синє море»)

 

 

 

1

 Робота з

епіграфом

«Візитівка

письменника»

Творчий

експеримент

«Ліричний

настрій»

 

Читає поетичні твори відповідно до мети читання та інтонаційних особливостей; визначає основні мотиви поезій; характеризує вплив інтонації на зміст;  описує свої літературні вподобання, наводячи приклади прочитаних творів; ефективно використовує інформаційні ресурси для задоволення власних читацьких потреб і розширення кол читацьких інтересів; пояснює вплив поезії на формування власного естетичного смаку, читацьких інтересів; обирає самостійно поезії для читання, аргументує свій вибір; творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір; створює письмові тексти ви значених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету,адресата, власний життєвий досвід; аналізує зміст написаного з погляду цілісності викладу.

ТЛ: ліричн. герой

Додаток 1,2

Напам’ять «Думка»

18

Тарас Шевченко.  «Іван Підкова». Зображення історичного минулого. Героїзм та відвага козаків та їхнього ватажка.

 

1

Вправи з ключами

Робота в групах

«Місткий кошик»

Визначає основні мотиви поезій; характеризує вплив інтонації на зміст.

 

Додаток 1

19

Неповторний світ дитинства.

Леся Українка. «Мрії»,«Як дитиною, бувало...»

 

 

1

Виразне читання поезії

Робота в парах

«Навчаємося

спільно»

Пояснює вплив поезії на формування власного естетичного смаку, читацьких інтересів.

 

Додаток 1,2

Напам’ять «Як дитиною, бувало…»

20

Гармонія людини і природи.

Леся Українка. «Тиша морська»

 

1

Гра «Загадкова

скринька»

Творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір.

 

Додаток 1

21

Леся Українка. «Співець». Значення мистецтва в житті людини.

 

1

«Творча

майстерня»

 

 

Додаток 1

22

Віршована мова. Стопа. Віршовий розмір (ямб, хорей, пірихій)

 

 

1

«Літературознавча

експертиза»

Обґрунтовує значення інформації, здобутої в прочитаному тексті, длярозв’язання визначених

завдань, використовуючи різні жанри, форми і способи представлення повідомлень.

ТЛ: віршові розміри- ямб,хорей

Додаток 1

23

Станіслав Чернілевський. «Теплота родинного інтиму...» Настрої і почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність).

 

1

Гра «Відчуй

настрій»

Літературне лото

 

Характеризує емоційний стан ліричного героя; проводить паралелі між образами і явищами, зображеними в тексті, і власним життєвим досвідом; визначає основні мотиви поезій; визначає спільні та різні елементи і форми подібних з певними структурними озн. текстів.

 

Додаток 1

24

Станіслав Чернілевський  «Забула внучка в баби черевички...». ). Образ рідної людини та важливість родинних цінностей

 

1

Гра «Загадкова

скринька»

«Діаграма Венна»

 

 

Додаток 1

25

Ірина Жиленко. «Жар-Птиця». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу

 

1

Міні-проєкт «Моя

бібліотека»

 

Пояснює вплив поезії на формування власного

естетичного смаку, читацьких інтересів; висловлює своє ставлення до думок інших, зважаючи на неповноту або суперечливість почутої інформації.

 

Додаток 1

26

 Ірина Жиленко. «Підкова», «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про людське щастя,що може врятувати сучасний світ

 

1

Вивчення напам’ять(на вибір)

 

 

Додаток1, 2

Напам’ять

(на вибір)

27

Урок розвитку мовлення № 2 (усно). Створення інфографіки з теми “ ПІСЕННІ СКАРБИ України” (захист проєктів)

 

1

Створення інфографіки до теми уроку

Учні збирають та аналізують інформацію про пісенні скарби України; визначають ключові елементи та категорії, які характеризують пісенний фольклор України (наприклад, народні мотиви, тематика, регіональні особливості тощо);  використовують свої навички організації та візуалізації інформації для створення інфографіки; висловлюють свої думки та ідеї з приводу пісенних скарбів України, обговорюють їх значення та вплив на культуру та ідентичність українського народу; ефективно презентують свої інфографіки, використовуючи вміння говорити перед аудиторією та використовуючи відповідну мову та голосовий тон.

 

Додаток 1

28

Контрольна робота №2 . Контрольний  твір   на тему : «Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство в поезіях Л.Українки»).

 

1

Аналіз та оцінювання прочитаного

Розкриває актуальність поетичних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб

 

Додаток 5

29

Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання

 

 

1

Текст для прослуховування, питання до тексту / аудіювання

Учні розуміють інформацію, передану в усній формі, зв'язану з темою "Пісня - душа народа"; усвідомлюють основні ідеї та повідомлення, які висловлюються у піснях, пов'язаних з народними традиціями та культурою.; виявляють емоційну реакцію на прослухану пісню, проявляють емпатію та співчуття до переданих через неї почуттів та настрою;  розрізняють основні музичні елементи (мелодію, ритм, темп) в прослуханій пісні та розуміють їх вплив на настрій та емоції;  активно беруть участь у дискусіях та обговореннях, ставлять запитання щодо змісту та особливостей прослуханої пісні.

 

Додаток 1

30

Література рідного краю №2.

Ліричні твори поетів-земляків.

 

 

1

Візитівка

письменника.

Інформація з опорою на життєвий досвід

Робота в групах

«Літературна карта мого краю»

Знає письменників рідного краю;читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; розуміє зміст і висловлює власну думку щодо прочитаного; розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; залежно від мети читання обирає самостійно або за допомогою інших осіб тексти для читання, які належать до різних стилів і жанрів, аргументує свій вибір.

 

Додаток 1

31

Урок позакласного читання № 2

Ігор Калинець. «Стежечка», «Блискавка»,«Веселка», «Криничка», «Дим» .

 

 

1

Робота з епіграфом,

афоризмом

«Візитівка

письменника»

Інформація з опорою

на життєвий досвід

Міні-проєкт «Утворчій майстерні»

Переказує (стисло) зміст художнього

тексту/медіатексту в різний спосіб відповідно до завдання, формулює тему та основну думку художнього тексту/медіатексту, характеризує героя/героїв; проводить паралелі між образами та ситуаціями і власним життєвим досвідом; висловлює в усній/письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним художнім текстом/медіатекстом, а також своє ставлення до зображених

персонажів, візуалізує їх.

 

Додаток 1

32

Повторення та узагальнення вивченого за семестр

 

1

«Відстрочена відгадка»

Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; описує свої літературні вподобання, знає, яким чином можна задовольнити потреби у знаходженні нової інформації.

 

Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ семестр

РОЗДІЛ 3. ЖИВИЛЬНІ ДЖЕРЕЛА МУДРИХ КНИГ

Тема 3. Із видимого пізнай невидиме (13 год.)

33

В. Рутківський. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах»)- твір про волелюбних, сміливих героїв,  які вміють вистояти у скл. ситуаціях

 

1

Карта розуму

«Епічний твір»

«Візитівка

письменника»

Читає прозові тексти у різний спосіб відповідно до мети читання; формулює тему та основну думку прозового тексту.

ТЛ: повість (загальне ознайомлення)

Додаток 1

 

 

34

В. Рутківський. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах»).  Тема боротьби українських козаків проти татарської орди

 

1

«Оживи світлину»

«Відгадай, хто я»

Робота в групах

«Мудрі сови»

Розрізняє складники структури тексту відповідно до його жанрово-родової належності та стильових особливостей.

 

Додаток 1

 

 

35

 В. Рутківський. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах»).  Сміливість і відвага козацьких джур Грицика та Санька. Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників

 

1

Гра «Темна

конячка»

«Запитання до тексту»

Робота з

інфографікою

Гра «Втрачена

інформація»

Співвідносить зміст прозового тексту з історичним та культурним контекстом.

 

Додаток 1

 

 

36

Урок розвиткумовлення 3.

 Твір-характеристика персонажа  твору В. Рутківського «Джури козака Швайки» («На козацьких островах») (на вибір,письмово)

 

1

Характеризує поведінку та вчинки героїв; проводить паралелі між образами і явищами, зображеними в тексті, і власним життєвим досвідом.

Додаток 5

 

37

Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання

Розділ “Суперечка” стор. 95

 

1

Текст для прослуховування, питання до тексту/аудіювання

Учні розуміють інформацію, передану в усній формі.

 

Додаток 1

 

 

38

Урок позакласного читання №3

Емма Андієвська .«Казка

про яян».

 

1

Робота з епіграфом,

афоризмом

«Візитівка

письменника»

Інформація з опорою

на життєвий досвід

Робота в групах

«Літературна карта мого краю» Міні-проєкт «У творчій майстерні»

Переказує (стисло) зміст художнього

тексту/медіатексту в різний спосіб відповідно до завдання, формулює тему та основну думку художнього тексту/медіатексту, характеризує героя/героїв; проводить паралелі між образами та ситуаціями і власним життєвим досвідом; висловлює в усній/письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним художнім текстом/медіатекстом, а також своє ставлення до зображених

персонажів, візуалізує їх.

 

Додаток 1

39

Микола Вороний. «Євшан-зілля». Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів.  Краса природи рідного краю

 

 

1

«Візитівка

письменника»

«Оживи світлину»

Робота в групах

«Навчаючи вчуся»

«Асоціативний

кущ»

«Діаграма Венна»

 

Читає ліро-епічні твори у

різний спосіб відповідно до мети читання та композиційних особливостей; формулює тему та основний мотив поеми; співвідносить зміст поеми з історичним та культурним контекстом; визначає спільні та різні елементи змісту і форми подібних за певними

структурними ознаками

текстів; характеризує поведінку та вчинки героїв; відтворює основні думки і факти, окремі висловлювання персонажів у ліро-епічному творі, що розкривають зміст почутого повідомлення; аргументує власну оцінку прочитаного тексту, наводячи доречні цитати; створює письмові текст визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету; адресата, власний життєвий досвід; удосконалює письмовий текст.

ТЛ: ліричний герой, ліро-епічний твір, поема

Додаток 1

 

40

Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини.

 Добір прислів’їв, крилатих виразів, фразеологічних зворотів, що виражають головну ідею  твору М. Вороного «Євшан-зілля»

 

1

«Запитання до тексту»

Робота в парах«Досліджуємо слово»

Літературна

Вікторина

«Упізнай героя»

Визначає основну і другорядну інформацію, мікротеми, важливі деталі в поемі; розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі

з них; характеризує вплив засобів художньої виразності на зміст твору; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу опрацьованого тексту.

 

Додаток 1

 

 

41

В. Нестайко – визнаний у світі український дитячий письменник.  «Тореадори з Васюківки».

 

 

1

Випереджувальні завдання

Гра «Так – Ні»

Читає повісті у різний спосіб відповідно до мети читання; визначає тему, сюжетнокомпозиційні особливості та проблематику повістей;

ТЛ: сюжет

Додаток 1

 

42

Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки».  Пригодницький захоплюючий сюжет твору, мрія і дійсність, смішне, комічне, романтичне у творі

 

1

«Займи позицію»

Ґронування «Образ

героя»

Визначає тему, сюжетнокомпозиційні особливості та проблематику повістей;

 

Додаток 1

43

Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки».   Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього

 

1

Гра «Упізнай

героя»

«Картинна

галерея»(ілюстрації,комікси до творів)

 

Характеризує поведінку та вчинки героїв; проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в повісті, і власним життєвим досвідом; проектує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в тексті; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу опрацьованого тексту; виявляє взаємозв’язок змісту або інших компонентів твору із власними потребами для особистісного розвитку;

 

Додаток 1

44

Урок розвитку мовлення4.

 Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Характеристика улюбленого героя(усно)

 

1

Рольова гра

Вирізняє спільні та різні риси між власним мовленням і мовленням інших осіб, урізноманітнює власне мовлення завдяки читанню літературних творів, роботі із словниками та довідковими джерелами;

 

Додаток 1

45

Контрольна робота №3   Із видимого пізнай невидиме (тестові завдання)

 

1

Аналіз та оцінювання прочитаного

Визначає спільні та різні елементи змісту і форми подібних за певними структурними ознаками текстів

 

Додаток 1

 

                                                                                                                           

ТЕМА 4. Із видимого пізнай невидиме (продовження)   ( 13  год)

 

46

Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом

 

1

Випереджувальні завдання

Гра «Так – Ні» «Займи позицію»

Читає повісті у різний спосіб відповідно до мети читання; визначає тему, сюжетнокомпозиційні особливості та проблематику повістей.

 

Додаток 1

 

 

47

Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера».  Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків головних героїв

 

1

Ґронування «Образ героя» Гра «Упізнай героя»

«Картинна галерея»(ілюстрації, комікси до творів)

Характеризує поведінку та вчинки героїв; проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в повісті, і власним життєвим досвідом; проектує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в тексті; формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу опрацьованого тексту; виявляє взаємозв’язок змісту або інших компонентів твору із власними потребами для особистісного розвитку; вирізняє спільні та різні риси між власним мовленням і мовленням інших осіб, урізноманітнює власне мовлення завдяки читанню літературних творів, роботі із словниками та довідковими джерелами.

Додаток 1

 

 

48

Читання вголос2

Виразне читання окремих розділів повісті Ярослава Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»

 

1

Рольова гра

 

Додаток 1

 

 

49

 Леся Воронина — сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9».  Фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності

 

1

Випереджувальні завдання

 Гра «Так – Ні»

Читає повісті у різний спосіб відповідно до мети читання; визначає тему, сюжетнокомпозиційні особливості та проблематику повістей.

 

Додаток 1

 

50

Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9».  Клим Джура – рятівник світу. Його друзі й вороги

 

1

«Займи позицію»

Характеризує поведінку та вчинки героїв; проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в повісті, і власним життєвим досвідом; проектує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в тексті.

 

Додаток 1

 

51

 Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9».  Еволюція Клима від боягуза до супергероя

 

1

Ґронування «Образ героя» Гра «Упізнай героя»

Формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу опрацьованого тексту; виявляє взаємозв’язок змісту або інших компонентів твору із власними потребами для особистісного розвитку.

Додаток 1

 

52

Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9».  Роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині

 

1

«Картинна галерея»(ілюстрації, комікси до творів)

Вирізняє спільні та різні риси між власним мовленням і мовленням інших осіб, урізноманітнює власне мовлення завдяки читанню літературних творів, роботі із словниками та довідковими джерелами.

 

Додаток 1

 

53

Література рідного краю №3

Ознайомлення  творами письменників-земляків.

 

1

Візитівка

письменника

Інформація з опорою на життєвий досвід.Робота в групах«Літературна карта мого краю»

Знає письменників рідного краю;читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; розуміє зміст і висловлює власну думку щодо прочитаного; розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; залежно від мети читання обирає самостійно або за допомогою інших осіб тексти для читання, які належать до різних стилів і жанрів, аргументує свій вибір.

 

Додаток 1

 

54

Таємничі, веселі й незвичайні події у фантастичних творах.

Зірка Мензатюк. «Ангел Золоте Волосся» (скорочено)

 

1

Вправи з ключами «Мікрофон»

Читає фантастичні твори у різний спосіб відповідно до мети читання; визначає тему, сюжетно-композиційні особливості та проблематику повістей; творчо опрацьовує прочитаний текст, у разі потреби змінюючи персонажів, додаючи окремі епізоди, переказуючи прочитане з позиції одного з персонажів; характеризує поведінку та вчинки героїв; проводить паралелі між образами і явищами, зображеними в тексті, і власним життєвим досвідом.

 

Додаток 1

 

55

Зірка Мензатюк. «Ангел Золоте Волосся». Кмітливі й винахідливі герої фантастичних творів.

 

1

«Запитання до тексту» «Моделювання»

Розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; висловлюється в захищеному цифровому середовищі щодо проблем, пов’язаних із життєвим досвідом, зокрема із читацькою практикою; за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт.

 

Додаток 1

 

56

 Емма Андієвська. «Казка про яян». Порушення питань моралі, дружби, сили слова.  Добро й любов до світу

 

1

Міні-проєкт «Фантастична мандрівка»

Читає фантастичні твори у різний спосіб відповідно до мети читання; визначає тему, сюжетно-композиційні особливості та проблематику повістей; творчо опрацьовує прочитаний текст, у разі потреби змінюючи персонажів, додаючи окремі епізоди, переказуючи прочитане з позиції одного з персонажів; характеризує поведінку та вчинки героїв; проводить паралелі між образами і явищами, зображеними в тексті, і власним життєвим досвідом.

 

 

Додаток 1

 

57

Емма Андієвська. «Говорюща риба». Прихований повчальний зміст творів. Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом

 

1

«Займи позицію»

Читає фантастичні твори у різний спосіб відповідно до мети читання; визначає тему, висловлюється в захищеному цифровому середовищі щодо проблем, пов’язаних із життєвим досвідом, зокрема із читацькою практикою; за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт.

 

Додаток 1

 

58

Контрольна робота № 4.

 Із видимого пізнай невидиме

(Контрольний твір на тему :

1.Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків у повісті Ярослава Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера».

2. Еволюція Клима від боягуза до супергероя

(Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9»). )

 

1

Аналіз та оцінювання прочитаного

Розкриває актуальність поетичних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб.

 

Додаток 4

                                                                    

                                                                              Тема 5.  Від смішного до великого   ( 12 год)

 

59

Степан Руданський. «Добре торгувалось». Співомовки С.Руданського − унікальне явище у світовому письменстві.

 

1

Синквейн «Гумор» «Інтерв’ю з письменником»

Читає гумористичні твори у різний спосіб відповідно до мети читання та інтонаційних особливостей; визначає тему, сюжетнокомпозиційні особливості та викривальну спрямованість гуморесок; характеризує особливості форми гуморесок та співомовок, зумовлені змістом;

ТЛ: гумор, сатира

Додаток 1

 

60

Степан Руданський. «Запорожці у короля», «Торбин брат»..  Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини.

 

1

Робота в групах «Дерево рішень»

Формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу опрацьованого тексту; за мотивами прочитаного виявляє взаємозв’язок змісту або інших компонентів твору із власними потребами для особистісного розвитку; проеціює власний або відомий життєвий досвід на порушені в гумористичних творах проблеми; добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; удосконалює письмовий текст; за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт.

 

Додаток 1

 

61

Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних творів. Гуморески. Співомовки.

Павло Глазовий. «Еволюція», «Найважча роль».

 

1

«Творча майстерня»

Читає гумористичні твори у різний спосіб відповідно до мети читання та інтонаційних особливостей; визначає тему, сюжетнокомпозиційні особливості та викривальну спрямованість гуморесок; характеризує особливості форми гуморесок та співомовок, зумовлені змістом;

ТЛ: гумореска, співомовка

Додаток 1,2

Напам’ять

(на вибір)

 

62

Павло Глазовий. «Заморські гості», «Похвала».  Викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів.

 

1

Міні-проєкт «У полоні сміху»

Формулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу опрацьованого тексту; за мотивами прочитаного виявляє взаємозв’язок змісту або інших компонентів твору із власними потребами для особистісного розвитку; проеціює власний або відомий життєвий досвід на порушені в гумористичних творах проблеми; добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення; створює письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; удосконалює письмовий текст; за мотивами прочитаного створює власний медійний продукт.

 

Додаток 1

63

Байка. Гумор і сатира в байках. Будова та алегоричний зміст байки.Леонід Глібов. «Щука»,

 

1

«Візитівка письменника» Синквейн «Байка»

Читає байки відповідно до інтонаційних особливостей та мети читання; характеризує порушені в байці проблеми; виявляє і відтворює алегоричний зміст байки, розрізняючи інтонацію, силу голосу, логічні наголоси, темп, паузи, міміку, жести; творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи вибір.

ТЛ: байка. алегорія, мораль

Додаток 1,2

Напам’ять «Щука»

64

Леонід Глібов. «Муха і Бджола», «Жаба і Віл». Алегоричні образи

 

1

Створення ілюстрацій до байок

Інсценізація байки

Характеризує поведінку та вчинки героїв; проводить паралелі між образами і явищами, зображеними в тексті, і власним життєвим досвідом; вирізняє спільні та різні риси між власним мовленням і мовленням інших осіб, урізноманітнює власне мовлення завдяки читанню літературних творів, роботі із словниками та довідковими джерелами; унаочнює та візуалізує текст, використовуючи різні засоби для відтворення змісту.

 

Додаток 1

 

65

Науково-художня та науково-популярна література як різновид дитячої пізнавальної літератури. Людмила Старицька-Черняхівська . «Хвилини життя Лесі Українки» (фрагменти).

 

1

Робота в парах «Навчаємося спільно» «Запитання до тексту» «Відстрочена відгадка»

Читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети читання; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; аргументує власну оцінку прочитаного тексту, наводячи доречні цитати; визначає спільні та відмінні елементи змісту і форми подібних за певними структурними ознаками текстів.

 

Додаток 1

 

66

Навчальна література, тексти із ЗМІ

 

1

«Шість капелюхів мислення» «Мікрофон» «Рольова гра»

Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; описує свої літературні вподобання, знає, яким чином можна задовольнити потреби у знаходженні нової інформації.

 

Додаток 1

 

67

 Контрольна робота №5. Від смішного до великого( тестові завдання).  

 

1

Аналіз та оцінювання прочитаного

 Визначає спільні та різні елементи змісту і форми подібних за певними структурними ознаками текстів

 

Додаток 1

 

68

Урок позакласного читання №4

Леонід Глібов. Байки (на вибір учителя).

 

1

Міні-проєкт «У

творчій майстерні»

Переказує (стисло) зміст художнього тексту в різний спосіб відповідно до завдання, формулює тему та основну думку художнього текст, характеризує героя/героїв; проводить паралелі між образами та ситуаціями і власним життєвим досвідом; висловлює в усній/письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним художнім текстом, а також своє ставлення до зображенихперсонажів, візуалізує їх.

 

Додаток 1

 

69

Урок літератури рідного краю №4Ознайомлення з творами письменників- земляків.

 

1

Робота в групах«Літературна карта мого краю»

Знає письменників рідного краю

 

 

Додаток 1

70

Підсумковий урок . Література на літо

 

1

«Шість капелюхів мислення»

Розпізнає основні виражальні засоби, використовує окремі з них; описує свої літературні вподобання, знає, яким чином можна задовольнити потреби у знаходженні нової інформ.

 

Додаток 1

 

 

Критерії  оцінювання https://osvita.ua/doc/files/news/861/86195/OCINYuVANNYa_OST818.pdf

 

Немає коментарів:

Дописати коментар