Укрліт - 6 клас
Виконані завдання надсилати на адресу budulatijludmila@gmail.com або у вайбер
Календарно - тематичне планування на
Українська
література
6 клас (НУШ)
Модельна
навчальна програма «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої
освіти (автори: Архипова В.П., Січкар С.І., Шило С.Б.)«Рекомендовано
Міністерством освіти і науки України» (наказ
Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
2 год на тиждень (70
годин на рік)
Електронна версія підручника В.Архипової -
https://pidruchnyk.com.ua/2615-ukralit-6-klas-arkhypova.html
Об’єкти і форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
|
|
Діагностування (у
різний спосіб) прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей |
2 |
3 |
Уроки позакласного читання |
2 |
2 |
|
Література рідного краю |
2 |
2 |
|
1.Сприймає усну інформацію на
слух/Аудіювання |
|
|
|
Аудіювання |
1 |
1 |
|
2.Усно взаємодіє та висловлюється/Говоріння |
|
|
|
Розвиток мовлення(усно) |
1 |
1 |
|
3.Сприймає письмові
тексти/Читання |
|
|
|
Читання вголос |
1 |
1 |
|
Читання напам’ять |
6 |
2 |
|
4.Письмово взаємодіє та
висловлюється/Письмо |
|
|
|
Розвиток мовлення(письмово) |
1 |
1 |
|
Твір |
1 |
1 |
№ |
Зміст програмного
матеріалу |
Дата |
К-ть год |
Опис видів
навчальної діяльності |
Опис результатів
навчання |
Теорія літератури |
Критерії оцінювання |
І
СЕМЕСТР РОЗДІЛ
1. ПІСЕННІ СКАРБИ РІДНОГО КРАЮ Тема № 1. Чарівна мелодія слова ( 16 год.) |
|||||||
1 |
Роль і місце пісні в житті
українців. Головні
календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди. |
|
1 |
Робота
з епіграфом, афоризмом. Випереджуваль
не завдання «Традиції
та обряди
українців» «Відстрочена відгадка» Синквейн«Пісня» |
Знає про виникнення обрядової
поезії, її різновиди; читає народні пісні відповідно до особливостей
інтонації; розуміє та відтворює зміст почутих пісень, толерантно реагує,
використовуючи формули мовного етикету, етично висловлює власне ставлення до
почутого; розрізняє особливості народних пісень відповідно до їх
жанрово-родової належності та стильових ознак; формулює висновки відповідно
до поставленого завдання на основі аналізу пісень. |
ТЛ: народна
пісня, повтори, анафора |
Додаток 1 |
2 |
Пісні
літнього циклу. Провідні мотиви народних пісень. Русальні пісні. «У ржі на межі», «Ой бiжить,біжить мала
дівчина», «Проведу я русалочки до бору» |
|
1 |
Спостереження- дослідження
|
Читає народні пісні
відповідно до особливостей інтонації; визначає провідні мотивипісень;
характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на сприйняття тексту
пісні; визначає спільні та різні елементи і форми подібних за певними
структурнимиознаками текстів; передає з використання окремих способів і
засобів візуалізації враження від народних пісень; за мотивами
прочитаного створює власний медійний продукт. |
|
Додаток 1 |
3 |
Купальські
пісні. «Заплету віночок», «Ой вінку мій,вінку»,
«Купайло, Купайло!»
Жниварські пісні. «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» |
|
1 |
Робота в
групах «Досліджуємо слово» Карта
розуму «Тропи» |
|
|
Додаток 1 |
4 |
Пісні
зимового циклу. «Ой хто, хто Миколая любить», «Нова радість
стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!» . |
|
1 |
Створення
реклами за
прочитаним твором |
|
|
Додаток 1 |
5 |
Читання вголос №1 Засоби
художньої виразності в піснях.«Засівна»,«Щедрик…» |
|
1 |
Спостереження- дослідження |
|
|
Додаток 1
|
6 |
Пісні
весняного циклу. «Ой
весна, весна – днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця» |
|
1 |
Робота в
групах«Досліджуємо слово» |
|
|
Додаток 1 |
7 |
Виразне
читання пісні напам’ять (на вибір) |
|
1 |
Вивчення напам’ять |
Учні вибирають пісню для
виразного читання напам'ять; вправляються в читанні з емоціями, правильною
інтонацією та ритмом, щоб відтворити музичність і настрій пісні;
зосереджуються на вимові і артикуляції, забезпечуючи чіткість та
розбірливість слова; розуміють зміст
пісні та його передавання через виразне читання, проявляючи емоційне
сприйняття тексту; демонструють свої вміння читати пісню напам'ять перед
аудиторією з впевненістю та виразністю. |
|
Додаток 2 |
8 |
Література рідного краю № 1. Календарно-обрядові
пісні рідного краю |
|
1 |
Візитівка Письменника. Інформація
з опорою на
життєвий досвід.Робота в групах«Літера турна
карта мого краю» |
Знає письменників рідного краю;читає тексти різних стилів і жанрів у
різний спосіб відповідно до мети читання; розуміє зміст і висловлює власну
думку щодо прочитаного; розкриває актуальність літературних творів у
контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; залежно від мети
читання обирає самостійно або за допомогою інших осіб тексти для читання, які
належать до різних стилів і жанрів. |
|
Додаток 1 |
9 |
Народні
колискові пісні: лексичні особливості колискових пісень. «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя,
спать». |
|
1 |
Синквейн «Колискова» Гра«Мозаїка» Інтерв’ю «Чи знаю я
народні колискові
пісні» |
Читає колискові пісні зурахуванням
лексичних та інтонаційних
особливостей; характеризує вплив окремих деталей, зокрема художніх, на
сприйняття тексту пісні; висловлює в усній та/або письмовій формі власні
почуття, враження, викликані прослуховуванням колискових пісень; удосконалює
письмовий текст. |
ТЛ: колискова
|
Додаток 1 |
10 |
Пісні
літературного походження. Урочисті пісні. Гімн. Павло Чубинський та Микола Вербицький. «Ще не вмерла України...»-
національний гімн нашої держави. |
|
1 |
Робота в групах «Навчаємося спільно»
Дослідження- порівняння явищ |
Читає літературні
піснівідповідно д особливостей інтонації; визначає
основні мотиви пісень; розрізняє відому й нову для себе інформацію; висловлює в усній та/або письмовій
формі власні почуття, враження,
викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у поезії явищ;аналізує
зміст написаного з погляду цілісності та повноти викладу. |
ТЛ: гімн |
Додаток 1,2 Напам’ять «Гімн» |
11 |
Легенда про
дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, її зв’язок із «Молитвою» О. Кониського й М.Лисенка,
духовним гімном України |
|
1 |
«Творча майстерня» |
Визначає основні мотиви
пісень; розрізняє відому й нову для себе інформацію. |
|
Додаток 1 |
12 |
Пісні,
що стали народними. Станіслав Чарнецький та Григорій
Трух. «Ой, у лузі червона калина похилилася». Дмитро Луценко. «Як тебе не
любити, Києве мій». |
|
1 |
Вправи з ключами «Творча
майстерня»
|
Учні вправляються в читанні з
емоціями, правильною інтонацією та ритмом, щоб відтворити музичність і
настрій пісні; зосереджуються на вимові і артикуляції, забезпечуючи чіткість
та розбірливість слова; розуміють зміст
пісні та його передавання через виразне читання, проявляючи емоційне
сприйняття тексту;демонструють свої вміння читати пісню напам'ять перед
аудиторією з впевненістю та виразністю. |
|
Додаток 1,2 Напам’ять «Ой,у лузі червона
калина похилалася» |
13 |
Тематика
та особливості пісень літературного
походження.
|
|
1 |
|
Читає літературні
піснівідповідно д особливостей інтонації; визначає
основні мотиви пісень; розрізняє відому й нову для себе інформацію; висловлює в усній
та/абописьмовій формі власні почуття, враження,
викликані прочитаним, своє ставлення до зображених у поезії явищ;аналізує
зміст написаного з погляду цілісності викладу. |
|
Додаток 1 |
14 |
Урок розвитку мовлення №
1 (письмово). Есе за темою: “Українська пісня —
душа народу” |
|
1 |
Есе |
Учні розуміють
тему "Українська пісня — душа народу" і здатні аргументовано
пояснити, що робить українську пісню особливою та важливою для народу.;
досліджують і збирають інформацію про різні типи українських пісень, їхню
історію та значення у культурі та житті українського народу; розвивають навички письма та формулювання
власних думок, створюючи есе, в якому вони висловлюють свою особисту позицію
та розуміння ролі української пісні; використовують мовні засоби та приклади,
щоб підтримати свої думки та аргументи в есе; представляють свої написані есе
перед аудиторією, показуючи вміння говорити перед публікою та використовувати
відповідну мову та голосовий тон.
Демонструє прогрес набуття знань і компетентностей із зазначених
тем(письмово) |
|
Додаток 4 |
15 |
Урок позакласного читання
№ 1 Пісні
літературного походження. Левко Лепкий, стрілецька пісня "Ой видно
село"
|
|
1 |
Робота з епіграфом, афоризмом «Візитівка письменника» Інформація
з опорою на
життєвий досвід |
Переказує (стисло) зміст
художнього текст в різний спосіб відповідно до завдання, формулює тему та
основну думку художнього тексту, характеризує героя/героїв; проводить
паралелі між образами та ситуаціями і власним життєвим досвідом; висловлює в
усній/письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним художнім
текстом, а також своє ставлення до зображених персонажів, візуалізує їх. |
|
Додаток 1 |
16 |
Контрольна робота № 1
«Чарівна мелодія слова» (
різнорівневі завдання) |
|
1 |
Аналіз та оцінювання
прочитаного |
Висловлює в письмовій формі
власні почуття, враження, викликані прочитаним художнім текстом, а також своє
ставлення до зображених персонажів, візуалізує їх. |
|
Додаток 1 |
РОЗДІЛ
2. ПОЕТИЧНИЙ ДИВОСВІТ Тема № 2. Чуття гармонії у слові (16 год.) |
|||||||
17 |
Тематичне
розмаїття поезії. Тарас Шевченко. «Думка» («Тече вода в синє море»)
|
|
1 |
Робота з епіграфом «Візитівка письменника» Творчий експеримент «Ліричний настрій»
|
Читає поетичні твори відповідно
до мети читання та інтонаційних особливостей; визначає основні мотиви поезій;
характеризує вплив інтонації на зміст;
описує свої літературні вподобання, наводячи приклади прочитаних
творів; ефективно використовує інформаційні ресурси для задоволення власних
читацьких потреб і розширення кол читацьких інтересів; пояснює вплив поезії
на формування власного естетичного смаку, читацьких інтересів; обирає
самостійно поезії для читання, аргументує свій вибір; творчо використовує
мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні
рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір; створює письмові тексти ви значених
типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету,адресата, власний життєвий досвід;
аналізує зміст написаного з погляду цілісності викладу. |
ТЛ:
ліричн. герой |
Додаток 1,2 Напам’ять «Думка» |
18 |
Тарас
Шевченко. «Іван Підкова». Зображення
історичного минулого. Героїзм та відвага козаків та їхнього ватажка. |
|
1 |
Вправи з ключами Робота в групах «Місткий кошик» |
Визначає основні
мотиви поезій; характеризує вплив інтонації на зміст. |
|
Додаток 1 |
19 |
Неповторний
світ дитинства. Леся Українка. «Мрії»,«Як дитиною, бувало...»
|
|
1 |
Виразне читання поезії Робота в
парах «Навчаємося спільно» |
Пояснює вплив
поезії на формування власного естетичного смаку, читацьких інтересів. |
|
Додаток 1,2 Напам’ять «Як дитиною, бувало…» |
20 |
Гармонія
людини і природи. Леся
Українка. «Тиша морська» |
|
1 |
Гра «Загадкова скринька» |
Творчо використовує мовні
засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення,
обґрунтовуючи зроблений вибір. |
|
Додаток 1 |
21 |
Леся Українка. «Співець». Значення
мистецтва в житті людини. |
|
1 |
«Творча майстерня» |
|
|
Додаток 1 |
22 |
Віршована
мова. Стопа. Віршовий розмір (ямб, хорей, пірихій)
|
|
1 |
«Літературознавча експертиза» |
Обґрунтовує значення
інформації, здобутої в прочитаному тексті, длярозв’язання визначених завдань, використовуючи
різні жанри, форми і способи представлення повідомлень. |
ТЛ: віршові розміри- ямб,хорей |
Додаток 1 |
23 |
Станіслав Чернілевський. «Теплота родинного інтиму...» Настрої
і почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність). |
|
1 |
Гра «Відчуй настрій» Літературне лото
|
Характеризує емоційний
стан ліричного героя; проводить паралелі між образами і явищами, зображеними
в тексті, і власним життєвим досвідом; визначає основні мотиви поезій;
визначає спільні та різні елементи і форми подібних з певними структурними
озн. текстів. |
|
Додаток 1 |
24 |
Станіслав
Чернілевський «Забула внучка
в баби черевички...». ). Образ рідної людини та важливість родинних
цінностей |
|
1 |
Гра «Загадкова скринька» «Діаграма Венна» |
|
|
Додаток 1 |
25 |
Ірина Жиленко. «Жар-Птиця». Поетичні
роздуми про дружбу, доброту, красу |
|
1 |
Міні-проєкт «Моя бібліотека»
|
Пояснює вплив поезії на формування
власного естетичного смаку,
читацьких інтересів; висловлює своє ставлення до думок інших, зважаючи на
неповноту або суперечливість почутої інформації. |
|
Додаток 1 |
26 |
Ірина
Жиленко. «Підкова», «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про
людське щастя,що може врятувати сучасний світ |
|
1 |
Вивчення напам’ять(на вибір) |
|
|
Додаток1, 2 Напам’ять (на вибір) |
27 |
Урок розвитку
мовлення № 2
(усно). Створення інфографіки з теми “ ПІСЕННІ СКАРБИ України” (захист
проєктів) |
|
1 |
Створення інфографіки до теми уроку |
Учні збирають та аналізують інформацію про пісенні
скарби України; визначають ключові елементи та категорії, які характеризують
пісенний фольклор України (наприклад, народні мотиви, тематика, регіональні
особливості тощо); використовують свої
навички організації та візуалізації інформації для створення інфографіки;
висловлюють свої думки та ідеї з приводу пісенних скарбів України, обговорюють
їх значення та вплив на культуру та ідентичність українського народу;
ефективно презентують свої інфографіки, використовуючи вміння говорити перед
аудиторією та використовуючи відповідну мову та голосовий тон. |
|
Додаток 1 |
28 |
Контрольна робота №2 . Контрольний твір
на тему : «Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на
світ, вільнолюбство в поезіях
Л.Українки»). |
|
1 |
Аналіз та оцінювання прочитаного |
Розкриває
актуальність поетичних творів у контексті викликів сучасності
та власних життєвих потреб |
|
Додаток 5 |
29 |
Сприймає усну інформацію на слух /
Аудіювання
|
|
1 |
Текст для прослуховування, питання до тексту /
аудіювання |
Учні розуміють інформацію, передану в усній формі,
зв'язану з темою "Пісня - душа народа"; усвідомлюють основні ідеї
та повідомлення, які висловлюються у піснях, пов'язаних з народними
традиціями та культурою.; виявляють емоційну реакцію на прослухану пісню,
проявляють емпатію та співчуття до переданих через неї почуттів та настрою; розрізняють основні музичні елементи
(мелодію, ритм, темп) в прослуханій пісні та розуміють їх вплив на настрій та
емоції; активно беруть участь у
дискусіях та обговореннях, ставлять запитання щодо змісту та особливостей
прослуханої пісні. |
|
Додаток 1 |
30 |
Література рідного краю
№2. Ліричні
твори поетів-земляків.
|
|
1 |
Візитівка письменника. Інформація
з опорою на життєвий досвід Робота в групах «Літературна
карта мого краю» |
Знає письменників рідного
краю;читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети
читання; розуміє зміст і висловлює власну думку щодо прочитаного; розкриває
актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних
життєвих потреб; залежно від мети читання обирає самостійно або за допомогою
інших осіб тексти для читання, які належать до різних стилів і жанрів,
аргументує свій вибір. |
|
Додаток 1 |
31 |
Урок позакласного читання
№ 2 Ігор
Калинець. «Стежечка», «Блискавка»,«Веселка», «Криничка», «Дим» .
|
|
1 |
Робота з епіграфом, афоризмом «Візитівка письменника» Інформація з опорою на життєвий досвід Міні-проєкт «Утворчій
майстерні» |
Переказує (стисло) зміст
художнього тексту/медіатексту в різний
спосіб відповідно до завдання, формулює тему та основну думку художнього
тексту/медіатексту, характеризує героя/героїв; проводить паралелі між
образами та ситуаціями і власним життєвим досвідом; висловлює в
усній/письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним художнім
текстом/медіатекстом, а також своє ставлення до зображених персонажів, візуалізує їх. |
|
Додаток 1 |
32 |
Повторення та
узагальнення вивченого за семестр |
|
1 |
«Відстрочена відгадка» |
Розпізнає
основні виражальні засоби, використовує окремі з них; описує свої літературні
вподобання, знає, яким чином можна задовольнити потреби у знаходженні нової
інформації. |
|
Додаток 1
|
ІІ семестр РОЗДІЛ
3. ЖИВИЛЬНІ ДЖЕРЕЛА МУДРИХ КНИГ Тема 3. Із видимого пізнай
невидиме (13 год.) |
|||||||
33 |
В. Рутківський.
«Джури козака Швайки» («На козацьких островах»)- твір
про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у скл. ситуаціях |
|
1 |
Карта розуму «Епічний твір» «Візитівка письменника» |
Читає прозові
тексти у різний спосіб відповідно до мети читання; формулює тему та основну
думку прозового тексту. |
ТЛ:
повість (загальне ознайомлення) |
Додаток 1
|
34 |
В. Рутківський.
«Джури козака Швайки» («На козацьких островах»). Тема боротьби українських козаків проти
татарської орди |
|
1 |
«Оживи світлину» «Відгадай, хто я» Робота в групах «Мудрі
сови» |
Розрізняє
складники структури тексту відповідно до його жанрово-родової належності та
стильових особливостей. |
|
Додаток 1
|
35 |
В. Рутківський. «Джури козака Швайки»
(«На козацьких островах»). Сміливість
і відвага козацьких джур Грицика та Санька. Засудження підступності,
жорстокості та підлості зрадників |
|
1 |
Гра «Темна конячка» «Запитання до тексту» Робота з інфографікою Гра «Втрачена інформація» |
Співвідносить
зміст прозового тексту з історичним та культурним контекстом. |
|
Додаток 1
|
36 |
Урок
розвиткумовлення №3. Твір-характеристика персонажа твору В. Рутківського
«Джури козака Швайки» («На козацьких островах») (на вибір,письмово) |
|
1 |
Характеризує
поведінку та вчинки героїв; проводить паралелі між образами і явищами,
зображеними в тексті, і власним життєвим досвідом. |
Додаток 5
|
||
37 |
Сприймає
усну інформацію на слух / Аудіювання Розділ “Суперечка” стор. 95 |
|
1 |
Текст для
прослуховування,
питання до тексту/аудіювання |
Учні розуміють інформацію, передану в усній формі. |
|
Додаток 1
|
38 |
Урок позакласного читання
№3 Емма
Андієвська .«Казка про яян». |
|
1 |
Робота з епіграфом, афоризмом «Візитівка письменника» Інформація
з опорою на
життєвий досвід Робота в
групах «Літературна
карта мого краю» Міні-проєкт «У творчій майстерні» |
Переказує (стисло) зміст
художнього тексту/медіатексту в різний
спосіб відповідно до завдання, формулює тему та основну думку художнього
тексту/медіатексту, характеризує героя/героїв; проводить паралелі між
образами та ситуаціями і власним життєвим досвідом; висловлює в
усній/письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним художнім
текстом/медіатекстом, а також своє ставлення до зображених персонажів, візуалізує їх. |
|
Додаток 1 |
39 |
Микола Вороний. «Євшан-зілля». Патріотичні почуття й толерантне ставлення до
інших народів. Краса природи
рідного краю
|
|
1 |
«Візитівка письменника» «Оживи світлину» Робота в групах «Навчаючи вчуся» «Асоціативний кущ» «Діаграма Венна»
|
Читає ліро-епічні твори у різний спосіб відповідно
до мети читання та композиційних особливостей; формулює тему та основний
мотив поеми; співвідносить зміст поеми з історичним та культурним контекстом;
визначає спільні та різні елементи змісту і форми подібних за певними структурними ознаками текстів; характеризує
поведінку та вчинки героїв; відтворює основні думки і факти, окремі
висловлювання персонажів у ліро-епічному творі, що розкривають зміст почутого повідомлення; аргументує власну оцінку прочитаного тексту,
наводячи доречні цитати; створює письмові текст визначених типів, стилів і
жанрів, зважаючи на мету; адресата, власний життєвий досвід; удосконалює
письмовий текст. |
ТЛ: ліричний герой, ліро-епічний твір, поема |
Додаток 1
|
40 |
Роль слова, пісні,
історії в житті будь-якої людини. Добір прислів’їв, крилатих виразів, фразеологічних
зворотів, що виражають головну ідею
твору М. Вороного «Євшан-зілля» |
|
1 |
«Запитання до тексту» Робота в
парах«Досліджуємо слово» Літературна Вікторина «Упізнай героя» |
Визначає основну і
другорядну інформацію, мікротеми, важливі деталі в поемі; розпізнає основні
виражальні засоби, використовує окремі з них; характеризує вплив засобів художньої
виразності на зміст твору; формулює висновки відповідно до поставленого
завдання на основі аналізу опрацьованого тексту. |
|
Додаток 1
|
41 |
В. Нестайко – визнаний у
світі український дитячий письменник. «Тореадори з Васюківки».
|
|
1 |
Випереджувальні завдання Гра «Так – Ні» |
Читає повісті у
різний спосіб відповідно до мети читання; визначає тему, сюжетнокомпозиційні
особливості та проблематику повістей; |
ТЛ: сюжет |
Додаток 1
|
42 |
Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Пригодницький захоплюючий сюжет твору, мрія
і дійсність, смішне, комічне, романтичне у творі |
|
1 |
«Займи позицію» Ґронування «Образ героя» |
Визначає тему,
сюжетнокомпозиційні особливості та проблематику повістей; |
|
Додаток 1 |
43 |
Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього |
|
1 |
Гра «Упізнай героя» «Картинна галерея»(ілюстрації,комікси
до творів)
|
Характеризує
поведінку та вчинки героїв; проводить паралелі між образами і ситуаціями,
зображеними в повісті, і власним життєвим досвідом; проектує власну поведінку
в ситуаціях, подібних до тих, що зображено в тексті; формулює висновки
відповідно до поставленого завдання на основі аналізу опрацьованого тексту;
виявляє взаємозв’язок змісту або інших компонентів твору із власними
потребами для особистісного розвитку; |
|
Додаток 1 |
44 |
Урок
розвитку мовлення №4. Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки».
Характеристика улюбленого героя(усно) |
|
1 |
Рольова гра |
Вирізняє спільні та різні риси
між власним мовленням і мовленням інших осіб, урізноманітнює власне мовлення
завдяки читанню літературних творів, роботі із словниками та довідковими
джерелами; |
|
Додаток 1 |
45 |
Контрольна робота №3
Із видимого пізнай невидиме (тестові
завдання) |
|
1 |
Аналіз та оцінювання прочитаного |
Визначає спільні
та різні елементи змісту і форми подібних за певними структурними ознаками
текстів |
|
Додаток 1
|
ТЕМА 4. Із видимого
пізнай невидиме
(продовження) ( 13 год)
|
|||||||
46 |
Ярослав
Стельмах. «Митькозавр з
Юрківки, або Химера лісового озера». Таємничі, веселі й незвичайні
події в повісті, передані образним словом |
|
1 |
Випереджувальні завдання Гра «Так – Ні» «Займи позицію» |
Читає повісті у
різний спосіб відповідно до мети читання; визначає тему, сюжетнокомпозиційні
особливості та проблематику повістей. |
|
Додаток 1
|
47 |
Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового
озера». Допитливість, винахідливість,
кмітливість хлопчиків – головних героїв |
|
1 |
Ґронування «Образ героя» Гра «Упізнай героя» «Картинна галерея»(ілюстрації, комікси до творів) |
Характеризує поведінку та
вчинки героїв; проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в
повісті, і власним життєвим досвідом; проектує власну поведінку в ситуаціях,
подібних до тих, що зображено в тексті; формулює висновки відповідно до
поставленого завдання на основі аналізу опрацьованого тексту; виявляє
взаємозв’язок змісту або інших компонентів твору із власними потребами для
особистісного розвитку; вирізняє спільні та різні риси між власним мовленням
і мовленням інших осіб, урізноманітнює власне мовлення завдяки читанню
літературних творів, роботі із словниками та довідковими джерелами. |
Додаток 1
|
|
48 |
Читання вголос
№2 Виразне читання окремих
розділів повісті Ярослава Стельмаха
«Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» |
|
1 |
Рольова гра |
|
Додаток 1
|
|
49 |
Леся Воронина — сучасна письменниця, авторка багатьох книг для
дітей. «Таємне Товариство боягузів, або засіб
від переляку № 9». Фантастична, романтична повість про
виховання гідності та мужності |
|
1 |
Випереджувальні завдання Гра «Так –
Ні» |
Читає повісті у
різний спосіб відповідно до мети читання; визначає тему, сюжетнокомпозиційні
особливості та проблематику повістей. |
|
Додаток 1
|
50 |
Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Клим Джура – рятівник світу. Його друзі й
вороги |
|
1 |
«Займи позицію» |
Характеризує поведінку та
вчинки героїв; проводить паралелі між образами і ситуаціями, зображеними в
повісті, і власним життєвим досвідом; проектує власну поведінку в ситуаціях,
подібних до тих, що зображено в тексті. |
|
Додаток 1
|
51 |
Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9».
Еволюція Клима від боягуза до супергероя |
|
1 |
Ґронування «Образ героя» Гра «Упізнай героя» |
Формулює висновки відповідно до
поставленого завдання на основі аналізу опрацьованого тексту; виявляє
взаємозв’язок змісту або інших компонентів твору із власними потребами для
особистісного розвитку. |
Додаток 1
|
|
52 |
Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9».
Роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між
різними поколіннями в родині |
|
1 |
«Картинна галерея»(ілюстрації, комікси до творів) |
Вирізняє спільні та різні риси
між власним мовленням і мовленням інших осіб, урізноманітнює власне мовлення
завдяки читанню літературних творів, роботі із словниками та довідковими
джерелами. |
|
Додаток 1
|
53 |
Література рідного краю №3 Ознайомлення творами письменників-земляків. |
|
1 |
Візитівка письменника Інформація з опорою на
життєвий досвід.Робота в групах«Літературна карта мого краю» |
Знає письменників рідного
краю;читає тексти різних стилів і жанрів у різний спосіб відповідно до мети
читання; розуміє зміст і висловлює власну думку щодо прочитаного; розкриває
актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних
життєвих потреб; залежно від мети читання обирає самостійно або за допомогою
інших осіб тексти для читання, які належать до різних стилів і жанрів,
аргументує свій вибір. |
|
Додаток 1
|
54 |
Таємничі, веселі й незвичайні події у фантастичних
творах. Зірка Мензатюк. «Ангел Золоте Волосся» (скорочено) |
|
1 |
Вправи з ключами
«Мікрофон» |
Читає фантастичні твори у
різний спосіб відповідно до мети читання; визначає тему, сюжетно-композиційні
особливості та проблематику повістей; творчо опрацьовує прочитаний текст, у
разі потреби змінюючи персонажів, додаючи окремі епізоди, переказуючи
прочитане з позиції одного з персонажів; характеризує поведінку та вчинки
героїв; проводить паралелі між образами і явищами, зображеними в тексті, і
власним життєвим досвідом. |
|
Додаток 1
|
55 |
Зірка Мензатюк. «Ангел Золоте
Волосся». Кмітливі й винахідливі герої фантастичних творів. |
|
1 |
«Запитання до тексту» «Моделювання» |
Розкриває актуальність
літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих
потреб; висловлюється в захищеному цифровому середовищі щодо проблем,
пов’язаних із життєвим досвідом, зокрема із читацькою практикою; за мотивами
прочитаного створює власний медійний продукт. |
|
Додаток 1
|
56 |
Емма
Андієвська. «Казка про яян». Порушення питань
моралі, дружби, сили слова. Добро й
любов до світу |
|
1 |
Міні-проєкт «Фантастична мандрівка» |
Читає фантастичні твори у
різний спосіб відповідно до мети читання; визначає тему, сюжетно-композиційні
особливості та проблематику повістей; творчо опрацьовує прочитаний текст, у
разі потреби змінюючи персонажів, додаючи окремі епізоди, переказуючи
прочитане з позиції одного з персонажів; характеризує поведінку та вчинки
героїв; проводить паралелі між образами і явищами, зображеними в тексті, і
власним життєвим досвідом. |
|
Додаток 1
|
57 |
Емма Андієвська. «Говорюща риба». Прихований повчальний зміст творів.
Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії
зі світом |
|
1 |
«Займи позицію» |
Читає фантастичні твори у
різний спосіб відповідно до мети читання; визначає тему, висловлюється в
захищеному цифровому середовищі щодо проблем, пов’язаних із життєвим
досвідом, зокрема із читацькою практикою; за мотивами прочитаного створює
власний медійний продукт. |
|
Додаток 1
|
58 |
Контрольна робота № 4. Із видимого
пізнай невидиме (Контрольний твір на тему : 1.Допитливість, винахідливість,
кмітливість хлопчиків у повісті
Ярослава Стельмаха «Митькозавр
з Юрківки, або Химера лісового озера». 2. Еволюція Клима від боягуза до супергероя (Леся Воронина. «Таємне Товариство
боягузів, або засіб від переляку № 9»). ) |
|
1 |
Аналіз та оцінювання прочитаного |
Розкриває
актуальність поетичних творів у контексті викликів сучасності
та власних життєвих потреб. |
|
Додаток 4 |
Тема 5. Від смішного до великого ( 12 год)
|
|||||||
59 |
Степан Руданський. «Добре торгувалось». Співомовки
С.Руданського − унікальне явище у світовому письменстві.
|
|
1 |
Синквейн «Гумор» «Інтерв’ю з письменником» |
Читає гумористичні твори у
різний спосіб відповідно до мети читання та інтонаційних особливостей;
визначає тему, сюжетнокомпозиційні особливості та викривальну спрямованість
гуморесок; характеризує особливості форми гуморесок та співомовок, зумовлені
змістом; |
ТЛ: гумор,
сатира |
Додаток 1
|
60 |
Степан Руданський. «Запорожці
у короля», «Торбин брат».. Висміювання моральних вад, негативних рис
характеру, авторська симпатія до простої людини. |
|
1 |
Робота в групах «Дерево рішень» |
Формулює висновки
відповідно до поставленого завдання на основі аналізу опрацьованого тексту;
за мотивами прочитаного виявляє взаємозв’язок змісту або інших компонентів
твору із власними потребами для особистісного розвитку; проеціює власний або
відомий життєвий досвід на порушені в гумористичних творах проблеми; добирає
доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення; створює
письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету,
адресата, власний життєвий досвід; удосконалює письмовий текст; за мотивами
прочитаного створює власний медійний продукт. |
|
Додаток 1
|
61 |
Іронічно-пародійна,
викривальна спрямованість гумористичних творів. Гуморески. Співомовки. Павло Глазовий. «Еволюція», «Найважча роль». |
|
1 |
«Творча майстерня» |
Читає гумористичні твори у
різний спосіб відповідно до мети читання та інтонаційних особливостей;
визначає тему, сюжетнокомпозиційні особливості та викривальну спрямованість
гуморесок; характеризує особливості форми гуморесок та співомовок, зумовлені
змістом; |
ТЛ:
гумореска, співомовка |
Додаток 1,2 Напам’ять (на вибір)
|
62 |
Павло Глазовий. «Заморські гості», «Похвала». Викривальна
спрямованість гумористичних і сатиричних творів. |
|
1 |
Міні-проєкт «У полоні сміху» |
Формулює висновки
відповідно до поставленого завдання на основі аналізу опрацьованого тексту;
за мотивами прочитаного виявляє взаємозв’язок змісту або інших компонентів
твору із власними потребами для особистісного розвитку; проеціює власний або
відомий життєвий досвід на порушені в гумористичних творах проблеми; добирає
доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення; створює
письмові тексти визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету,
адресата, власний життєвий досвід; удосконалює письмовий текст; за мотивами
прочитаного створює власний медійний продукт. |
|
Додаток 1 |
63 |
Байка.
Гумор і сатира в байках. Будова та алегоричний зміст байки.Леонід Глібов. «Щука», |
|
1 |
«Візитівка
письменника» Синквейн «Байка» |
Читає байки відповідно до
інтонаційних особливостей та мети читання; характеризує порушені в байці
проблеми; виявляє і відтворює алегоричний зміст байки, розрізняючи інтонацію,
силу голосу, логічні наголоси, темп, паузи, міміку, жести; творчо використовує
мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні
рішення, обґрунтовуючи вибір. |
ТЛ: байка. алегорія, мораль |
Додаток 1,2 Напам’ять «Щука» |
64 |
Леонід
Глібов. «Муха і
Бджола», «Жаба і Віл».
Алегоричні образи |
|
1 |
Створення ілюстрацій до байок Інсценізація байки |
Характеризує поведінку та вчинки героїв; проводить паралелі між образами
і явищами, зображеними в тексті, і власним життєвим досвідом; вирізняє
спільні та різні риси між власним мовленням і мовленням інших осіб, урізноманітнює
власне мовлення завдяки читанню літературних творів, роботі із словниками та
довідковими джерелами; унаочнює та візуалізує текст, використовуючи різні
засоби для відтворення змісту. |
|
Додаток 1
|
65 |
Науково-художня та науково-популярна література як
різновид дитячої пізнавальної літератури. Людмила Старицька-Черняхівська . «Хвилини життя Лесі
Українки» (фрагменти). |
|
1 |
Робота в парах «Навчаємося спільно» «Запитання до
тексту» «Відстрочена відгадка» |
Читає тексти різних стилів і жанрів
у різний спосіб відповідно до мети читання; визначає спільні та різні
елементи і форми подібних за певними структурними ознаками текстів;
аргументує власну оцінку прочитаного тексту, наводячи доречні цитати;
визначає спільні та відмінні елементи змісту і форми подібних за певними
структурними ознаками текстів. |
|
Додаток 1
|
66 |
Навчальна
література, тексти із ЗМІ |
|
1 |
«Шість капелюхів
мислення» «Мікрофон» «Рольова гра» |
Розпізнає основні виражальні
засоби, використовує окремі з них; описує свої літературні вподобання, знає,
яким чином можна задовольнити потреби у знаходженні нової інформації. |
|
Додаток 1
|
67 |
Контрольна
робота №5. Від смішного до великого( тестові завдання). |
|
1 |
Аналіз та
оцінювання прочитаного |
Визначає спільні та різні елементи змісту
і форми подібних за певними структурними ознаками текстів |
|
Додаток 1
|
68 |
Урок позакласного читання
№4 Леонід Глібов. Байки (на вибір учителя). |
|
1 |
Міні-проєкт «У творчій майстерні» |
Переказує (стисло) зміст
художнього тексту в різний спосіб відповідно до завдання, формулює тему та
основну думку художнього текст, характеризує героя/героїв; проводить паралелі
між образами та ситуаціями і власним життєвим досвідом; висловлює в усній/письмовій
формі власні почуття, враження, викликані прочитаним художнім текстом, а
також своє ставлення до зображенихперсонажів, візуалізує їх. |
|
Додаток 1
|
69 |
Урок літератури рідного краю №4Ознайомлення з творами письменників- земляків. |
|
1 |
Робота в групах«Літературна карта мого краю» |
Знає письменників рідного краю
|
|
Додаток 1 |
70 |
Підсумковий урок . Література
на літо |
|
1 |
«Шість капелюхів мислення» |
Розпізнає основні виражальні
засоби, використовує окремі з них; описує свої літературні вподобання, знає,
яким чином можна задовольнити потреби у знаходженні нової інформ. |
|
Додаток 1
|
Критерії оцінювання https://osvita.ua/doc/files/news/861/86195/OCINYuVANNYa_OST818.pdf
Немає коментарів:
Дописати коментар