Заходи




1.Всеукраїнський круглий стіл "Розвиток інноваційного потенціалу педагогічних працівників та його реалізація в проєктній діяльності".Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М.В.Острградського



3.Обласний семінар "Психолого-педагогічний супровід дитини з труднощами  навчання в інклюзивному просторі"





4.Центр прогресивної освіти "ГЕНЕЗУМ.







5. КЗ "Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені В.Сухомлинського". Обласна науково-практична конференція з проблеми "Ціннісна спрямованість виховного середовища закладу освіти в умовах сучасних освітрніх змін"



6.https://drive.google.com/file/d/1GnnOdxanS-fEiuegM8-IDoYKc_Y3Vr0Q/view?usp=sharing-актуальність спадщини В.Сухомлинського у створенні ціннісно спрямованого освітнього середовища
7.https://drive.google.com/file/d/1z3Xrv4nudwmV6QBPeiFk2aqesAWhAiAH/view?usp=sharing
Створення ситуації успіху на уроці та в позаурочній діяльності –   важлива  умова  формування творчої, всебічно розвиненої  особистості учня

      Сьогодні  все більше з’являється публікацій , методичних розробок, посібників про світові освітні технології , які використовуються в країнах Європи. Україна прагне бути європейською державою, тому  у сфері освіти передбачається поліпшення її якості , створення умов для особистісного  розвитку та самореалізації  кожного громадянина  країни. Якість освіти визнана пріоритетним напрямом державної політики  в цій галузі . Основними шляхами поліпшення якостіосвіти є їїособистісна орієнтація та гуманізація . Але  для подолання кризи в освіті цього замало.   Адже сьогодні  є ряд важливих факторів , які  негативно  впливають  на  рівень освіти в Україні. Навчання здебільшого сконструйоване як система педагогічного насильства. Учням часто   пропонуються такі завдання, яких вони виконати  не   в змозі. Виникає система і стиль стосунків, які викликають протидію. Сьогодні обсяг освіти  перевищує всі допустимі  норми сприйняття учнем.        Більшість учителів  – практиків  добре розуміють, що стандарти в оволодінні навчальним  матеріалом  мають бути  знижені в декілька разів. Криза в освіті  пов’язана з неможливістю  повноцінного засвоєння учнями обсягу інформації ,  який весь час зростає. Крім цього, тільки 10 %   учнів можна вважати відносно здоровими, кожний третій має психологічні відхилення. Провідним мотивом  навчальної діяльності у 70 % дітей  є страх отримати погану оцінку, страх перед батьками, страх виявити себе нездібним в очах товаришів. Пізнавальний мотив відзначається лише  в 4% учнів. Такий стан справ  є причиною нервових зривів, стресів,  бунтів і учня, і вчителя.  Потрібне серйозне опрацювання освітніх стандартів.  Сьогодні  в педагогічній науці  є дві різні стратегії, в рамках яких  існують системи освіти, - стратегія формування та стратегія розвитку.  За  О.М.  Пєхотою (доктором  педагогічних наук), стратегія формування – це педагогічне втручання  ззовні у внутрішній світ дитини, нав’язування  їй вироблених суспільством способів діяльності, оцінок. Стратегіярозвитку  -  розвиток особистісного потенціалу учня. Стратегія розвитку дитини  вимагає технологізації. Вибір освітньої технології – це завжди вибір стратегії, пріоритетів, систем взаємодії, тактик навчання та стилю  роботи вчителя з учнем.
              У багатьох наукових посібниках  опис окремої  технології подається в рамках певної схеми :  історія виникнення технології , концептуальні положення , мета і завдання , ключові слова , понятійний апарат , зміст технології і т. д . І обов’язковим елементом даної схеми є перелік  вимог до особистості самого педагога.   Ми вважаємо,що  починати треба  саме з цього Дуже  мудрою з даного  приводу є думка засновника  вальфдорської   школи  Р.Штейнера , який любив  повторювати : “Суть  виховання полягає у вихованні самого вихователя “.
Вальфдорські школи дуже відрізняються від традиційних.  Робота педагога в них – не засіб заробити гроші , а спосіб  життя . Педагог прагне зрозуміти кожну дитину, розібратися в її можливостях.  Необхідно  щодня звертатися до основ педагогіки, психології, це впливає на особистісно – професійний  розвиток самого вчителя .  Він  повинен володіти високою  психологічною грамотністю і культурою , толерантністю. Вихователь повинен дуже любити  свою роботу і дітей , тому що вони добре відчувають це . Усі ці істини нам відомі , бо ми , українці , мали педагога , мислителя і науковця із світовим ім’ям  -  В.О.Сухомлинського, який пропагує подібні  пріоритети у своїх працях. На жаль , у радянські часи , в умовах авторитарної освіти  , ідеї талановитого педагога  не могли втілитися в життя повністю. Сьогодні якраз настав час , коли ми маємо заново осягнути праці В.О.Сухомлинського, щоб реалізувати головні принципи  сучасної освіти – гуманізацію та особистісну її орієнтацію , що є основою ненасильницької педагогіки.  Саме Сухомлинському належать  ці прості слова : « Я ніколи не залишу дітей , тому що без них я просто не можу жити»
Педагог – гуманіст вважав , що дитину треба любити по-материнськи та батьківськи , щоб заступити дорогу злу  до дитячого серця , відкрити простір до добра . Якщо є щира любов до дитини , переконував він , то педагогу серце підкаже , як діяти в тій чи іншій ситуації , які методи і прийоми використовувати  в навчально – виховному процесі . З цього ж приводу говорив і  Р.Штейнер , який вважав , що якщо  педагог сам себе не привів до порядку , якщо не знає,  як підійти до дитини  і що їй казати , то ніякі методики не допоможуть.
Щоб втілити в життя і практику  ідеї гуманної педагогіки , якраз сьогодні в нашій країні і використовуються педагогічні технології , які є особистісно орієнтованими. Це  вальфдорська   педагогіка , технологія саморозвитку М.Монтессорі , технологія організації групової навчальної діяльності , технологія розвивального навчання , проектна технологія , педагогічна технологія “Створення ситуації успіху “ та інші.
        Сьогодні головний стратегічний напрям   розвитку  світової та вітчизняної  системи освіти лежить в площині вирішення  проблем розвитку особистості учня та вчителя, технологізації цього процесу. Вчитель найчастіше виступає  в ролі організатора всіх видів діяльності учня  як компетентний консультант і помічник. Його професійні вміння повинні бути спрямовані  не просто на контроль  знань та вмінь школярів, а на діагностику їх діяльності та розвитку. Це значно складніше, ніж традиційна освіта.
            У  своїй роботі педагог  повинен керуватись  принципами сучасних технологій , але не забувати про те , що слід враховувати умови школи , класу, індивідуальні та психологічні особливості  кожної дитини .
Вважаємо , що однією з найважливіших  і найнеобхідніших із сучасних педагогічних технологій  є  технологія “Створення ситуації успіху”,  яка націлена саме на те , щоб викликати у дітей почуття радощів , забезпечити  успіх у навчанні .

        В.О.Сухомлинський  говорив :”Дати дітям радість праці , радість успіху у навчанні , збудити  в їхніх серцях почуття гордості,  власної гідності – це перша заповідь виховання . У наших школах не повинно бути нещасливих дітей , душу яких гнітить думка про те, що вони ні на що не здібні . Успіх у навчанні – єдине джерело внутрішніх сил дитини , які породжують енергію для переборення труднощів , бажання вчитися “



     Ситуація успіху – це суб’єктивний психічний стан задоволення наслідком фізичної або моральної напруги виконавця справи, творця явища. Ситуація успіху досягається тоді, коли сама дитина визначає цей результат як успіх. Навіть інколи переживаючи ситуацію успіху, дитина може зазнати незгладимих емоційних вражень, різко змінити в позитивний бік  стиль свого життя.
     Мета  діяльності вчителя - створити ситуацію успіху для розвитку особистості дитини , дати можливість їй відчути радість усвідомлення  своїх  здібностей ,  віри у власні сили.
      Технологія “Створення ситуації успіху” виробляє  найціннішу людську якість – стійкість у боротьбі з труднощами . Ця технологія розв’язує багато проблем щодо агресивності дитини, неслухняності як постійної риси характеру , ізольованості в групі , лінощів.
      Завдання педагога – дати можливість дитині відчути радість від здолання труднощів , дати зрозуміти , що задарма в житті нічого не дається .
Створення такого «передчуття» успіху — важливе зав­дання вчителя у вихованні   постійного бажання оволодівати все новими й новими знаннями.
В.О.Сухомлинський  зазначав, що велике значення у вихованні стійкого, постійного  бажання вчитися й добиватися щоразу кращих і кращих успіхів має той бадьорий, життєрадісний тон, який ство­рюється на уроці вчителем. Бувають випадки, коли, з погляду методики проведення уроку, вчнтеля не можна ні в чому дорікнути, але млявий, нецілеспрямований тон викладу матеріалу веде до того, що в учнів створюється похмурий настрій. Байдуже ставлення вчителя до нав­чального матеріалу відразу ж передається учням, і ма­теріал, що подається, стає ніби стіною між ним і учнями. Цей тон уроку, який важко помітити й пояснити, ми в по­всякденній практиці звичайно характеризуємо словами «урок пройшов мляво», але не намагаємося знайти пояс­нення причин млявості й нудьги на уроці, які позбав­ляють учнів радості праці, радості подолання перешкод. На цих уроках немає здорової втоми учнів від трудового напруження, але, як правило, учні на нудних уроках втомлюються більше, ніж на уроках, заповнених напру­женою, змістовною працею.
     Аналізуючи й оцінюючи кожний урок учителів, ми завжди спиняємося на тому, наскільки активним був  процес засвоєння, наскільки вчитель зацікавив учнів. Аналіз уроку з цього погляду допомагає окремим учителямі всьому педагогічному колективу виховувати  стійке, постійне бажання вчитися.
Виховання бажання вчитися ми пов'язуємо з вольовою сферою учнів. Учень повинен прагнути   вчитисядобре не для задоволення особистої пихи, не для задоволення власного самолюбства. Основними мотивами вольового фактору в бажанні вчитися повинні бути: свідоме ставлення до праці, підготовка до майбутньої діяльності, по­чуття честі колективу, честі класу, школи.
    За словами В.О.Сухомлинського, пристрасне бажання вчитися, усвідомлення мети  навчання –найважливіший стимул навчальної діяльності учнів. Виховання цього бажання нерозривно пов’язане  з усією системою навчально-виховної роботи  школи й здійснюється  воно насамперед на уроці. Виховання бажання вчитися сприяє організації і зміцненню учнівського колективу, розвиває почуття колективізму й прагнення до взаємодопомоги. Завдання кожного учительського колективу – всіляко виховувати це почуття, спрямовувати його на правильний шлях. У цьому – запорука дальшого  підвищення якості знань учнів, розвитку бажання в них  проявити себе у різних видах діяльності,

      Адже  у кожної дитини є особливі здібності, а наше завдання – відкрити їх і розвивати, щоб допомогти  їй стати успішною в майбутньому житті


Конференція партнерів (учнів- батьків-учителів)
(28 жовтня 2019 р)
    1.     Розв’язання проблеми низької успішності здобувачів освіти методом «Дерево проблем».
2.     Робота в групах «учні-батьки-учителі». Розв’язання педагогічних ситуацій.
3.     Обговорення та погодження Меморандуму співпраці між усіма учасниками освітнього процесу.
     4.     Створення колажу «Яким я уявляю майбутнє своєї дитини. Виконують батьки і діти.

https://www.facebook.com/100024244099788/videos/542218883262910/?t=12









Урок з використанням технології  сторітелінгу.
Буктрейлери

Відеозвіти  
https://drive.google.com/file/d/0BxW84oDNt8NBQzJGUFhVWmNndGs/view?usp=sharing



https://drive.google.com/file/d/1GnnOdxanS-fEiuegM8-IDoYKc_Y3Vr0Q/view?usp=sharing-актуальність спадщини В.Сухомлинського у створенні ціннісно спрямованого освітнього середовища
https://drive.google.com/file/d/1z3Xrv4nudwmV6QBPeiFk2aqesAWhAiAH/view?usp=sharing

https://www.facebook.com/100024244099788/videos/559664828184982/?t=5 профорієнтація

Немає коментарів:

Дописати коментар