Укрліт -9 клас
№ з/п |
Зміст уроку |
К-сть год |
Дата |
|
1 |
Вступ. Роль і місце літератури в житті нації. Розвиток літератури.
Творча індивідуальність митця |
1 |
|
|
|
Усна народна творчість Родинно-побутові пісні |
|
|
|
2 |
Процес виникнення фольклору. Багатство і розмаїття українського
фольклору. Види родинно-побутових пісень (про кохання, про
сімейне життя, жартівливі). «Місяць
на небі, зiроньки сяють…» ТЛ: народна пісня (поглиблено) |
1 |
|
Напам’ять 1 баладу чи пісню (на вибір) |
3 |
Культ романтизованих почуттів, традиційна символіка. «Цвіте терен, цвіте терен…», «Ой під вишнею, під
черешнею…» |
1 |
|
|
|
Українські
народні балади |
|
|
|
4 |
Тематичні та стильові особливості, сюжет, герої українських балад.
Класифікація балад. «Ой летіла стріла» ТЛ: балада |
1 |
|
|
5 |
Драматизм
твору, специфічність закінчення, реалістичне і фантастичне в баладі. «Ой
на горі вогонь горить» |
1 |
|
|
6 |
Урок позакласного читання №1. Іван Сенченко «Діоген» |
1 |
|
|
|
Давня українська література Українська
середньовічна література ХІ–ХV ст. |
|
|
|
7 |
Розвиток писемності після хрещення Русі-України (988 р.).
Найдавніші рукописні книги Київської Русі (Остромирове Євангеліє, Ізборник
Святослава) |
1 |
|
|
8 |
Перекладна література. Біблія як Святе Письмо й
художній текст. Українські переклади Біблії. Притча про блудного сина. ТЛ: притча |
1 |
|
2.https://www.youtube.com/watch?v=wG8rv14cDbw |
9 |
Використання біблійних тем, сюжетів, мотивів,
образів у зарубіжній та українській літературах. Легенди: про Вавилонську вежу, про Мойсея |
1 |
|
|
|
Пам’ятки оригінальної літератури княжої Русі-України |
|
|
|
10 |
Літописи як історико-художні твори. «Повість минулих літ». «Поученіє
Володимира Мономаха», Києво-Печерський патерик ТЛ: літописи |
1 |
|
2.«Поученіє Володимира Мономаха»-https://www.youtube.com/watch?v=wo3FHomdS7Q 3.Києво-Печерський патерик та «Поученіє ВолодимираМономаха» оглядово https://www.youtube.com/watch?v=uqwFifXX0TA 5."Вавилонська вежа"-https://www.youtube.com/watch?v=4nGVhiz0gvo |
11 |
«Слово о полку Ігоревім» — давньоруська
пам’ятка, перлина українського ліро-епосу. Історична основа твору. Переклади
й переспіви його в ХІХ–ХХ ст. Питання авторства ТЛ: ліро-епіка |
1 |
12.10 |
|
12 |
«Слово о полку Ігоревім». Особливості композиції та стилістичних засобів.
Образи руських князів у творі.
Наскрізна ідея патріотизму |
1 |
|
|
13 |
«Слово о полку Ігоревім». Символічно-міфологічні образи та їхнє значення.
Фольклорні мотиви. Роль пейзажу в розгортанні сюжету. Поетичність образу
Ярославни |
1 |
|
«Слово о полку Ігоревім». Символічно-міфологічні образи та їхнє значення https://www.youtube.com/watch?v=HsD1tl3ZoEw |
14 |
Контрольна робота № 1. Усна народна
творчість. Давня українська література |
1 |
|
|
|
Українська
література доби Ренесансу і доби Бароко |
|
|
|
15 |
Розвиток книгодрукування. Перші друковані книги в Україні. Іван
Вишенський, Іван Величковський, Семен Климовський – видатні діячі української
культури ТЛ: Ренесанс, Бароко |
1 |
|
Скласти виступ "Іван Вишенський, Іван Величковський, Семен Климовський – видатні діячі української культури" |
16 |
Історико-мемуарна проза. Загальні відомості про
козацькі літописи (Самовидця, Г. Граб’янки, С. Величка) та «Історію русів». Вертеп як вид
лялькового театрального дійства |
1 |
|
|
17 |
Урок літератури
рідного краю № 1. Поети Київщини |
1 |
|
|
18 |
Г. Сковорода. Життя і творчість
філософа, просвітителя, поета. Його християнські морально-етичні ідеали.
Біблійна основа творчості та його вчення про самопізнання. «Всякому місту – звичай і права…» |
1 |
|
Напам’ять |
19 |
Г. Сковорода. «De libertate». Проповідь житейської
невибагливості, пошуку гармонії з собою і світом. Повчальний характер і
художні особливості збірки «Байки Харківські». «Бджола
та Шершень». Урок виразного читання № 1. Байки та вірші
Г.Сковороди |
1 |
|
|
20 |
Контрольна робота № 2. Давня українська
література Контрольний твір |
1 |
|
|
|
Нова українська література |
|
|
|
21 |
Суспільно-історичні, культурні обставини. Літературний процес кінця
ХVIII ст. – першої половини ХІХ ст. Розвиток фольклористики, етнографії.
Основні художні напрями. Визначні українські
письменники |
1 |
|
|
22 |
Творчість І. Котляревського – новий етап у розвитку національного
самоусвідомлення. Драматург і театральний діяч. Історія появи «Енеїди» ТЛ: травестія, пародія, бурлеск |
1 |
|
|
23 |
РМ №1. Цитатна
характеристика героїв поеми «Енеїда» ( усно) ТЛ: алюзія |
1 |
|
|
24 |
І. Котляревський. «Енеїда». Бурлескний гумор,
народна українська мова. Ствердження народної моралі (картини пекла) І. Котляревський.
«Енеїда». Національний колорит, зображення життя всіх верств суспільства,
алюзії на українську історію в поемі. |
|
|
|
25 |
І.Котляревський. «Наталка Полтавка». Соціально-побутова драма
«Наталка Полтавка» – перший твір нової української драматургії. Колоритні образи
твору |
1 |
|
|
26 |
РМ №2. Наталка як уособлення кращих рис
української жінки. Твір ( письмово) |
1 |
|
|
27 |
Г.Квітка – Основ’яненко. Батько
української прози. П. Куліш про Г. Квітку. Гуманізм та християнські ідеали, етнографічне
тло творів. «Маруся» - перша україномовна повість нової
української літератури |
1 |
|
|
28 |
Г.Квітка – Основ’яненко. «Маруся» – приклад
прози із виразними рисами сентименталізму. Художнє
розкриття письменником традиційних народних моральних уявлень |
1 |
|
|
29 |
Г.Квітка – Основ’яненко. «Маруся». Утілення морального й естетичного ідеалів в образі
головної героїні твору. |
1 |
|
|
30 |
Контрольна робота № 3. Нова українська
література Тестування |
1 |
|
|
31 |
ПЧ№2 М. Павленко «Моя класнюча
дівчинка» |
|
|
|
32 |
ЛРК№2 Письменники Київщини |
|
|
|
|
ІІ семестр Література українського романтизму |
|
|
|
33 |
Ідейно-художні особливості
романтизму. Зв’язок із ідеями Просвітництва, з національним рухом. Поети-романтики. Значення романтизму для нового етапу розвитку слов’янських
літератур ТЛ: романтизм |
1 |
|
|
34 |
Петро Гулак-Артемовський. Балада «Рибалка». Вічна тема кохання.
Засоби романтичного зображення. Фольклорна основа твору |
1 |
|
|
35 |
Євген Гребінка. Вірш «Човен». Образ
небезпечної морської плавби як уособлення життєвого шляху людини. Пісенна
(романсова) лірика поета українською та російською мовами («Ні, мамо, не
можна нелюба любить», «Чёрные очи» та ін.). ТЛ: романс |
1 |
|
|
36 |
ЛРК № 3. Письменники Київщини |
1 |
|
|
37 |
Творчість М. Гоголя, уродженця
України, місце його творчості на
порубіжжі культур двох народів. Вираження глибини національного духу у творах
прозаїка та драматурга, українська історія та фольклор як їх джерело. Повість
«Тарас Бульба» Вплив творчості М. Гоголя на розвиток українського письменства |
|
|
|
38 |
М.Гоголь. «Тарас Бульба». Сюжет твору. Внутрішній епічний розмах твору |
1 |
|
|
39 |
М.Гоголь. «Тарас Бульба». Піднесено-героїчний образ
головного героя |
1 |
|
|
40 |
М.Гоголь. «Тарас Бульба». Колізія морального й національно-культурного
вибору в образах синів Тараса Бульби |
1 |
|
|
41 |
Контрольна робота №4. Нова українська
література Контрольний твір « Героїчний образ Тараса Бульби» |
1 |
|
|
42 |
Т.Г.Шевченко – геніальний поет, мислитель, пророк національного
відродження в Україні. Перші поетичні твори баладного та елегійного
жанрів («Причинна», «Думи мої…») |
1 |
|
|
43 |
Т.Шевченко. Рання творчість. Оглядове вивчення історичної
теми у творчості Кобзаря («Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Гайдамаки») |
1 |
|
|
44 |
Т.Шевченко. Вісь неперервності історичного часу («До Основ’яненка») ТЛ: послання |
1 |
|
|
45 |
Т. Шевченко. Національна проблематика періоду «Трьох літ». Поема («комедія») «Сон»
і тогочасна суспільно-політична дійсність. Композиційний прийом «сну», його
роль для розширення можливостей поетичного зображення |
1 |
|
Напам’ять фрагмент (на вибір) |
46 |
Т. Шевченко. «Сон». Протистояння імперського режиму і вільнодумної,
національно свідомої особистості. Сатиричний характер поеми. ТЛ: гротеск, контраст, умовність |
|
|
|
47 |
ПЧ № 3. Т.Г.Шевченко. «Назар
Стодоля» |
1 |
|
|
48 |
Т. Шевченко. «Кавказ». Пристрасний відгук на
тогочасну загарбницьку імперську політику. Продовження теми національно-визвольної
боротьби |
|
|
|
49 |
Т. Шевченко. «Кавказ». Узагальнена ідея поеми — неприйняття насильства,
поневолення людей, осуд загарбницьких воєн |
1 |
|
|
50 |
Т. Шевченко. «І мертвим, і живим, і ненарожденним…». Продовження теми
«землячків» у посланні. Викриття конформізму значної частини української
еліти. Засудження комплексу меншовартості, національного безпам’ятства та
байдужості до рідної мови |
1 |
|
Напам’ять фрагмент (на вибір) |
51 |
Т. Шевченко. «І мертвим, і живим, і ненарожденним…». Критичний перегляд національної історії задля
перспективи її кращого майбутнього. Настроєві інтонації твору (суперечка,
пересторога, погроза, заклик тощо) |
1 |
|
|
52 |
Т. Шевченко. «Вічна» тема матері й сина. Еволюція жіночого образу у
творах Т. Шевченка. Романтичний
тип втілення теми жіночої долі.
«Катерина» |
|
|
|
53 |
РМ №3. Характеристика головної героїні поеми
Т.Г.Шевченка «Катерина»( усно) |
1 |
|
|
54 |
Т. Шевченко. Реалістично-побутовий тип втілення
теми жіночої долі. «Наймичка» |
1 |
|
|
55 |
Т. Шевченко. Трагедія жінки-матері, боротьба за
своє материнство, жорстокість народної моралі («У нашім раї на землі…»).
Наскрізний ліризм творів Т. Шевченка про жіночу долю |
1 |
|
|
56 |
Лірика Т. Шевченка
періоду арешту й заслання і після повернення з нього.
«Доля», «Росли укупочці, зросли…».
Риси автобіографізму в образі ліричного
героя. Ностальгія за ідилією родинного життя, висока філософія життя людини
на землі |
1 |
|
Напам’ять «Доля» |
57 |
ПЧ № 4. О. Іваненко. «Марія» |
1 |
|
|
58 |
Біблія в житті Т. Шевченка. Світле пророцтво поета («Ісаїя. Глава 35»). Художня
інтерпретація творів із Книги псалмів, риси її національної своєрідності у Т. Шевченка ТЛ: псалом |
1 |
|
|
59 |
Світова велич українського поета. Визначні діячі світової культури про Шевченка. Його
вплив на літератури інших народів. Шевченко та історико-культурний поступ
України. Ушанування пам’яті поета в Україні й за кордоном |
1 |
|
|
60 |
Контрольна робота №5. Нова українська
література Розгорнуті відповіді на питання |
1 |
|
|
61 |
П.Куліш – відомий письменник, перший
український професійний літературний критик, перекладач автор підручників для
школи, українського правопису («кулішівка»). Романтична основа світогляду. «Чорна
рада» – перший україномовний історичний роман-хроніка. Оцінка роману Т.
Шевченком. ТЛ: роман,
роман-хроніка, історичний роман |
1 |
|
|
62 |
П.Куліш. Роман «Чорна рада». Походження його
назви. Історична основа й авторська уява, романтичність стилю. Динамічний
інтригуючий сюжет |
1 |
|
|
63 |
П.Куліш. «Чорна рада». Непросте життя та
романтичні пригоди головних героїв. Загальнолюдські риси ініціативності,
працьовитості, лицарства, благородства, вірності почуттю та обов’язку |
1 |
|
|
64 |
РМ №4. Твір-характеристика персонажа роману
П.Куліша «Чорна рада»( письмово) |
1 |
|
|
65 |
Марко Вовчок. Життя і творчість. Вовчок як перекладач. «Народні
оповідання»; продовження теми народного життя в повісті «Інститутка». ТЛ: реалізм |
1 |
|
|
66 |
Марко Вовчок. «Інститутка». Антилюдяна суть кріпосництва та солдатчини. Образи
персонажів — людей із народу та панночки. Авторська позиція у творі |
1 |
|
|
67 |
Контрольна робота № 6. Нова українська література.
Тестування |
1 |
|
|
68 |
Урок виразного читання №2. Марко Вовчок. «Інститутка» |
1 |
|
|
69 |
ЛРК№4 Поети Київщини |
1 |
|
|
70 |
Диспут про твори, що вивчалися протягом року й найбільше запам’яталися |
1 |
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар